پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انصاری شیرازی خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه آیت الله انصاری شیرازی عالم برجسته حوزوی در فقه، اصول، فلسفه، عرفان و منطق شناخته می شد، گفت: افراد بسیاری بودند که با رفتار و منش اخلاقی این بزرگمرد، راه درست و صراط مستقیم را یافتند.

آیت الله سید احمد خاتمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تسلیت رحلت حضرت آیت الله یحیی انصاری شیرازی، اظهار داشت: ارتحال آیت الله انصاری شیرازی به شدت مایه تاسف و اندوه است.

وی تصریح کرد: از عالمانی که خلاء وجودی ایشان به حق ثلمه ای بزرگ برای حوزه محسوب می شود، مرحوم آیت الله انصاری شیرازی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به ویژگی های برجسته حضرت آیت الله انصاری شیرازی، اظهار داشت: ایشان تحصیل کرده برجسته حوزوی و از شاگردان آیات عظام بروجردی، امام راحل(ره) و دیگر بزرگان به شمار می رفت و در زمینه فلسفه و عرفان نیز شاگرد برجسته مرحوم علامه طباطبایی(ره) بود.

آیت الله خاتمی افزود: آیت الله انصاری شیرازی عالم برجسته حوزوی در فقه، اصول، فلسفه، عرفان و منطق شناخته می شد و از ذوق لطیفی در عرصه شعر برخوردار بود.

*آیت الله انصاری شیرازی بزرگمرد اخلاقی بود

وی با اشاره به اخلاق مداری آیت الله انصاری شیرازی، گفت: ایشان فوق العاده «خلیق» بود؛ کم نیستند کسانی که با رفتار و منش اخلاقی این بزرگمرد، راه درست و صراط مستقیم را یافتند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: آیت الله انصاری شیرازی، سالی به همراه اساتید دانشگاه به عمره مشرف شد و همراهی ایشان بسیار بر روحیات معنوی اساتید دانشگاه تاثیرگذار بود.

*آیت الله انصاری شیرازی با عمل، مردم را هدایت کرد

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اهلبیت(ع) از علمای دین می خواستند که با عمل خویش، مردم را به دین دعوت کنند و آیت الله انصاری شیرازی این گونه بود.

*ساده زیستی آیت الله انصاری شیرازی

وی یکی دیگر از ویژگی های برجسته آیت الله انصاری شیرازی را ساده زیستی ایشان عنوان کرد و گفت: این عالم بسیار ساده زیست بود؛ از خانه محقری که پیش از انقلاب داشت تغییر مکان نداد با اینکه امکان این مطلب برای ایشان فراهم بود و تا وقتی که سلامتی داشت حتی خرید خانه اش را خود انجام می داد.

*آیت الله انصاری شیرازی عالم انقلابی بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، انقلابی بودن را از دیگر ویژگی های آیت الله انصاری شیرازی عنوان کرد و گفت: ایشان پیش از انقلاب سخنرانی آتشینی در مدرسه فیضیه داشت و هزینه آن را هم که تبعید بود به جان خرید.

*آیت الله انصاری شیرازی موید رهبری بود

آیت الله خاتمی با بیان اینکه آیت الله انصاری شیرازی از علمای مبارز و وفادار به امام راحل(ره) محسوب می شد که تا آخر در این مسیر ثابت قدم و استوار باقی ماند، اظهار داشت: ایشان پس از ارتحال امام راحل(ره) نیز همچنان در خط ولایت فقیه باقی ماند و موید مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بود.

وی با اشاره به دیدار آیت الله انصاری شیرازی با مقام معظم رهبری، گفت: در سفر اخیری که رهبری به قم داشتند با اینکه حال آیت الله انصاری شیرازی مساعد نبود اما زیر بغل ایشان گرفته شد و به دیدار مقام معظم رهبری آمدند.

*اهتمام به تحصیل و شاگردپروری

امام جمعه موقت تهران، اهتمام به تحصیل و شاگردپروی را یکی دیگر از ویژگی های آیت الله انصاری شیرازی دانست و ابراز داشت: ایشان مدرس بزرگ فلسفه و عرفان حوزه بود و خود را همواره به تدریس مقید می دانست.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: بنده خود شاهد بودم که حضرت آیت الله انصاری شیرازی در برخی مراسم ها به عنوان مهمان دعوت می شدند اما می گفتند روا نمی دارم که دروس تعطیل شود، وقت طلبه ها از دست برود و فرصت تحصیل فوت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام شاگردان، دوستان و نزدیکان آیت الله انصاری شیرازی، حق این عالم بزرگ را با ذکر سجایای اخلاقی و رفتاری ادا خواهند کرد.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha