شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب نمایشگاه

حوزه/ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آینده ای نزدیک 38 عنوان کتاب تقریبی به زبان های عربی، فارسی، اردو و ترکی استانبولی منتشر می کند.

عباس اسد اللهی، مسئول غرفه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب حوزه دین که در ساختمان ناشران قم برپا است، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: آثار این مجمع به زبان های فارسی و عربی منتشر می شود؛ البته در سال های اخیر کتاب هایی نیز به زبان انگلیسی، اردو و ترکی استانبولی منتشر شده است.

وی با اشاره به انتشار بیش از 300 عنوان کتاب از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تا کنون 71 عنوان کتاب به زبان فارسی منتشر شده است که شامل کتبی درباره طلایه داران تقریب مانند آیت الله العظمی بروجردی، مجموعه مقالات کنفرانس های وحدت اسلامی و کتابشناسی می باشد.

وی افزود: در زبان عربی نیز نزدیک به 200 عنوان کتاب منتشر شده است؛ دیگر کتاب‌ها نیز به زبان های اردو و انگلیسی می باشد. در کنار این کتاب ها نیز نرم افزارهایی چون مکتبة التقریب،  مجله رساله الاسلام، مجله رسالة التقریب کنفرانس های وحدت اسلامی و آثار سید جمال الدین اسدآبادی می باشند.

وی در ادامه به کتاب هایی که در آینده ای نزدیک منتشر می شود، اشاره کرد وگفت: در زبان فارسی، عقیده شفاعت، ذبح عظیم، استغاثه، حکایت تقریب، منشور اتحادیه جهانی علمای مسلمان، شهروندان مسلمان در اردوپا، ، اقتصاد اسلامی و عبدالمجید سلیم مرزبان شریعت کتاب هایی است که در مرحله آماده سازی و یا در مرحله چاپ می باشد.

وی افزود: النوارالباهره، الاحادیث  المشترکه حول الامام المهدی، الوحدة الاسلامیه فی الاحادیث المشترکه و سلسله طلایه داران تقریب 1 تا 9 به زبان اردو و کتاب های وحدت جهان اسلام، چشم انداز آینده، تعدد مذاهب از دیدگاه  فقها و اندیشمندان نیز به زبان ترکی استانبولی در حال انتشار است.

وی با اشاره به انتشار 24 عنوان کتاب به زبان عربی در آینده ای نزدیک، افزود: از آثار مجمع جهانی تقریب با توجه به رویکرد تقریبی آثار، استقبال خوبی شده، به ویژه روحانیون و طلابی که در مناطق سنی نشین یا افرادی که در کشورهای غیر شیعی حضور دارند، اقبال بیشتری دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha