جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: تا مسئله بانکداری در مملکت حل نشود مشکلات اقتصادی برطرف نخواهد شد، مردم نامه می نویسند و شاکی هستند که بانک ها وام را چند برابر از ما می گیرند، باید مدیران و مسئولان را توجیه کرد وضع بعضی از بانک ها موجب نگرانی شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیر عامل موسسه اعتباری کوثر، ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول  اظهارداشتند: بانک و بانکداری از مسائل مهم جامعه است و بحث های زیادی در این  رابطه بیان شده است؛ مسائل بانکداری یک ضرورت است و نمی شود، آن را از جامعه جداکرد، ولی  اگر به دستورات  اسلام  عمل نشود تبدیل به معضل خواهد شد.

ایشان بیان داشتند: اگر بر اساس  دستورات  و قوانین شرعی و اسلامی  عمل شود باعث پیشرفت جامعه می شود، زیرا قوانین اسلام بسیار کار ساز است؛ پول های جزئی مردم در بانک جمع شده و تبدیل به سرمایه عظیمی می شود و در مسیر اقتصادی هزینه می گردد و بخشی در مورد قرض الحسنه مصرف می شود و گره های مردم در جامعه را باز می کند؛ این قبیل کارها در جامعه سودمند است.

جلوی  فعالیت موسسات اعتباری بدون مجوز گرفته شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که  اگر انحرافی در مسیر بانکداری ایجاد شود ضررهای آن دو چندان خواهد بود گفتند: امروز در مسئله مشکلات بانکداری از طرفی دولت و از سویی  بانک ها فریاد می زنند، جالب این است مسئولان می گویند موسسات مالی  اعتباری بدون مجوز زیاد است؛  اگر  این چنین است، جلوی آنها را بگیرید، متاسفانه مسئله بانک ها در کشور به مسئله ای سردرگم در جامعه تبدیل شده است.

 ایشان افزودند: باید مسئله بانکداری در مملکت حل شود تا حل نشود مشکلات اقتصادی برطرف نخواهد شد، مردم نامه  می نویسند و شاکی هستند  که  بانک ها وام را چند برابر از ما می گیرند،  باید مدیران و مسئولان را توجیه کرد وضع بعضی از بانک ها موجب نگرانی شده است.

فاکتور قلابی درست کردن و پول آن حرام  است

این مرجع تقلید تصریح کردند: مردم بیان می دارند، ما نیاز به وام کالا نداریم؛  ولی نیاز به وام داریم، مسئولین بانک می گویند فاکتور سوری بیاورید؛ مردم بدانند فاکتور قلابی درست کردن برای اخذ وام حرام  است.

*ربا برکات جامعه را از بین می‌برد

ایشان با بیان این که جای تاسف است که مسئول بانک چنین پیشنهادی به مردم در قبال این  گونه وام ها می دهند.

معظم‌له افزودند: وام دادن بدون کارمزد و ربا خوب است؛ ولی باید به مردم آموزش داد و مردم هم عمل کنند؛ اگر بانک‌ها آلوده به ربا شوند آثار معنوی بدی در جامعه خواهد داشت وبرکات جامعه را خواهد برد، این موضوعات بایدبرای  مردم بازگو شود تا آنان دچار مشکل نشوند.

دولت برای  حل مشکلات بانک ها اقدام کند

 این مرجع تقلید با تاکید بر این که دولت برای حل مشکلات بانک ها و نحوه بانکداری،حساسیت نشان دهد خاطرنشان کردند:  اخیرا شنیدم مدیران نالایق را اخراج کردند، اگر قاطعیت در برخورد نباشد بانک ها اصلاح نخواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha