جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانه خوبان

هفتاد و دومین شماره از ماهنامه «خانه خوبان» ویژه همسران از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در این شماره مطالب متنوعی از موضوعات مورد ابتلاء خانواده ها به بحث و بررسی گذاشته شده است.

«اثر نگاه به نامَحرم» عنوان مطلبی است که در صفحه «ره نمایی خوبان» از سوی حجت الاسلام والمسلمین غلام رضا فیاضی ارائه گردیده است؛ در قسمتی از این نوشتار می خوانیم: اگر شتر نجاستخوار شد، دیگر گوشت آن قابل خوردن نیست و حتی عرق آن نیز نجس می شود و باید مدتی مانع خوردن نجاست آن شد تا غذای پاک خورده و به حال اول برگردد.

اگر انسان به نامَحرم نگاه کرد، چگونه پاک می شود؟. قرآن می فرماید: «قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما يَصْنَعُونَ» به مؤمنان بگو چشم هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و عفاف خود را حفظ كنند؛ اين براى آنان پاكيزه‏تر است؛ خداوند از آنچه انجام مى‏دهيد، آگاه است.

حال اگر انسان در برخورد با نامَحرم، چشم خود را پایین نینداخت و نگاهش به نامَحرم افتاد و تصویر او در ذهنش رفت، چگونه از آثار بد این تصویر خلاص می شود؟.....

برخی از عناوین نشریه شامل: «یادداشت ها»، «آرنولدی که ستاره سهیل شد»، «هم بازی کودکان»، لطفاً معیشتتان را تدبیر کنید» و «خانه بدان» می باشد.

خود برتربین ها، عنوان مطلبی است که در صفحه «طلیعه» به چشم می خورد. در بخشی از آن آمده است: خودبرتربین ها قیافه های خاصی ندارند، جور خاصی راه نمی روند و اصلاً هیچ کدام از این نشانه های ظاهری، نشانه خودبرتربینی نیست، بلکه برای پی بردن به این بیماریِ مُهلک باید به نشانه هایی در رفتار آدم ها توجه کرد.

انسان ها در رفتارهایشان خود را معرفی می کنند و آدم خودبرتربین در مواقع خاصی با قضاوتی که درباره خود و دیگران می کند و رفتاری که نسبت به دیگران از خود نشان می دهد به راحتی قابل شناسایی است. ....

«قانون میان همسران2»، «طلبه ها هم شوخی می کنند»، «مغز نوشته های یک جنین»، «ویژه نامه آپارتمان»، «اهالی خوبان»، «پیغام پسغام» و «مسابقه پیامکی» از دیگر مطالب ماهنامه خانه خوبان می باشد.

هفتاد و دومین شماره از ماهنامه «خانه خوبان» به صاحب امتیازی: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در 80 صفحه و با قیمت 2500 تومان عرضه شده است.

علاقمندان جهت تهیه ماهنامه می توانند به نشانی: قم، بلوار محمد امین، خیابان 20 متری گلستان، کوچه 2، نشریه خانه خوبان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 32113122-025 تماس بگیرند

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha