شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شبیری

حوزه/ حضرت آیت الله شبیری زنجانی به لزوم استحکام پایه های علمی طلاب تاکید کردند و گفتند: حوزه باید به دنبال غنای علمی طلاب باشد و طلاب بتوانند درست، کامل و اساسی درس بخوانند و نسبت به سنت های اصیل حوزه اهمتام لازم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید در دیدار معاون پژوهش حوزه های علمیه که شب گذشته در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به سنت های اصیل علمی و آموزشی حوزه های علمیه، خواستار اهتمام روزافزون به سنت سلف صالح و اصیل حوزه و معرفی علما و بزرگان و آثار آنان در راستای تشویق طلاب به امر پژوهش شدند.

ایشان در ادامه به، محوریت اهتمام به مباحث علمی و پرهیز از  مسائل حاشیه ای و فرعی علم آموزی در

حوزه اشاره کردند و بر توجه به مسائل مستحدثه در پژوهش های علمی تأکید نمودند.

ایشان افزودند: باید از  مسائل تکراری پرهیز شود، طلاب باید  صرفا به دنبال طرح تحقیقات علمی باشند در فضای علمی از مسائل غیر اساسی دوری کنند، در این صورت مجامع علمی غیر علمی دیگر نیز از این مطالب بهره خواهند برد.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم استحکام پایه های علمی طلاب اشاره کردند و متذکر شدند: حوزه علمیه باید به دنبال غنای علمی طلاب باشد تا طلاب بتوانند به طور صحیح درس بخوانند و نسبت به سنت های اصیل حوزه  اهمتام  لازم را  داشته باشند.

معظم له با اشاره به لزوم تقویت سنت سلف صالح و علمای گذشته، طلاب را عدم شتاب و عجله  در وصول به  نتیجه در مسائل علمی توصیه کردند و خواستار تعمق و تدبر در مباحث مختلف پژوهشی در حوزه دین شدند.

این مرجع تقلید، در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم انتشار نشریات علمی و گسترش آنها تأکید نموده وگفتند: انتشار این نوع از نشریات برای حوزه لازم و مفید است و موفقیت حوزه را در عرضه های تحقیقی و پژوهشی نشان می دهد.

 خاطر نشان می شود، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید علی عماد معاون پژوهش حوزه­های علمیه ،گزارشی از فعالیت­های معاونت پژوهش و برنامه های پیش رو ارائه کرد و به تشریح برنامه های آتی این  معاونت پرداخت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha