سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مولوی عبدالحمید

حوزه/ جنگ راه حل واقعی نیست؛ راه حل واقعی مذاکره و ایجاد فضای گفتمان دینی و همچنین تشکیل دولت های فرهنگی و متعادل است که بتوانند وحدت را در بین مردم و مسلمانان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، مولوی عبدالحمید، پیش از ظهر امروز در دومین روز کنفراس وحدت اسلامی در تهران با تاکید بر این که وحدت مهمترین وظیفه ما مسلمانان است و نمی توانیم بدون وحدت زندگی کنیم، گفت: امت های مترقی و فهیم و با فرهنگ در دنیا به دنبال وحدت هستند.

امام جماعت مسجد مکی زاهدان با تاکید بر این که وحدت مایه سربلندی و عزت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: چالش های مقابل وحدت امت اسلامی، ناشی از ندیدن واقعیت ها است؛ وقتی واقعیت های موجود را نمی بینیم، دچار مشکل می شویم.

مولوی عبدالحمید با تاکید بر این که شیعه و سنی باید همدیگر را دریابند تصریح کرد: فرق اسلامی باید مشکلات خود را با گفتمان مسالمت آمیز حل کنند.

وی با اشاره به این که بسیاری از افراد واقعیت ها را می بینند، ولی تعصب، غفلت و منیت باعث می شود که بر حقیقت سرپوش گذاشته شود، ابراز داشت: ناکامی های سازمان ملل و شورای امنیت به خاطر آن است که واقعیت ها را نمی بینند؛ اسراییل این همه جنایت انجام می دهد، اما مدعیان حقوق بشر آن را نمی بینند!!!

مولوی عبدالحمید با بیان این که بسیاری از حاکمان کشورهای اسلامی به دلیل آن که واقعیت ها را ندیدند یا به زندان افتادند و یا فراری و کشته شدند، افزود: جنگ راه حل واقعی نیست؛ راه حل واقعی مذاکره و ایجاد فضای گفتمانی دینی و همچنین تشکیل دولت های فرهنگی و متعادل است که بتوانند وحدت را در بین مردم و مسلمانان ایجاد کنند.

امام جماعت مسجد مکی با تاکید بر این که غربی ها خود را به عنوان مبارز علیه تروریسم معرفی می کنند، اما واقعیت چیز دیگری است، یادآور شد: فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است؛ اگر فلسطین آزاد شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha