چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ شبکه های ماهواره ای اختلاف افکن گسترش یافته و در مقابل شبکه های تقریبی بسیار اندک اند، باید ابزارها و روش های خود را تغییر دهیم و از دشمنانان جلوتر باشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی فضل الله، پیش از ظهر امروز در دومین روز کنفرانس وحدت اسلامی در تهران با تاکید بر این که به دلیل صدور فتاوای تکفیری، جهان اسلام در شرایط دشواری قرار گرفته است، گفت: برخی از اشخاص می گویند تلاش برای وحدت اسلامی به اهداف خود نرسیده و این تلاش ها به پایان رسیده است و تنها به یک شعار بسنده کرده ایم.

وی با بیان این که نهادینه سازی اصل وحدت نیازمند کالبد شکافی اختلافات است، ابراز داشت: اگر می خواهیم به اصل وحدت برگردیم باید انگیزه های گروه های افراطی را بشناسیم.

رئیس موسسات آیت الله فضل الله در لبنان ادامه داد: اولین انگیزه به خارج از کشورهای اسلامی بر می گردد که به دنبال از بین بردن تمدن اسلامی هستند؛ مساله دیگر آن است که آنها خیلی از مسایلی که مطرح می کنند دارای سند و منبع اساسی نیست، بلکه در چارچوب منافع سیاسی و اقتصادی برخی دولت ها و کشورها می باشد.

این اندیشمند لبنانی با بیان این که وحدت اسلامی اگر بخواهد به هدف خود برسد نیازمند تلاش های گسترده است، افزود: وحدت باید بدور از همه اختلافات سیاسی انجام شود؛ وحدت در پروسه های تنگ و غیر گسترده خود را منحصر کرده است که باید به سطح عمومی برسد؛ ما قبول نداریم که گفتمان وحدت صرفا محدود به خود باشد.

وی با اشاره به این که شبکه های ماهواره ای اختلاف افکن گسترش یافته و در مقابل شبکه های تقریبی بسیار اندک اند، تصریح کرد: باید ابزارها و روش های خود را تغییر دهیم و از دشمنانان جلوتر باشیم.

سیدعلی فضل الله خاطرنشان کرد: تفسیرمعنی وحدت بسیار مهم است؛ زیرا همه ما دیگران را به وحدت دعوت می کنیم، ولی درک ما از وحدت ممکن است بادیگران تفاوت کند؛ در این مرحله باید پاسخ های لازم را به سئوالات بدهیم.

رئیس موسسات آیت الله فضل الله در لبنان تاکید کرد: باید با جنبش هایی که می خواهند خون مسلمانان را بریزند، مبارزه کنیم؛ باید هر گونه کشتار و جنایت را تحریم کنیم؛ باید زبان گفتگو را در بین خود تقویت کرده و مشکلاتی که وجود دارد را کم رنگ کنیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha