چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 342439
۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
فوادیان

حوزه/ دومین نشست تخصصی هم اندیشی مؤلفان حوزوی و غیرحوزوی مهدوی با عنوان " فرصت ها و چالشهای پیش رو" در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام فؤادیان از پژوهشگران عرصه مهدوی در ابتدای جلسه با اشاره به حجم کتب نگارش شده درباره حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) اظهار کرد: حجم کم کتب نگارش شده در حوزه مهدویت یکی از چالش های جدی این حوزه است.

وی افزود: اغلب موضوعات کتب مهدوی چاپ شده نیز تکراری است که این نیز باید به صورت جدی مورد توجه  قرار گیرد.

حجت الاسلام کفیل نیز در این جلسه با بیان اینکه شبهات زیادی در موضوع مهدویت بین جوانان وجود دارد افزود: برای رفع این شبهات باید اقدامات خوبی صورت گیرد که یکی از راه ها و اقدامات انتشار کتاب است که در این حوزه کتاب جامعی نداریم.

حجت الاسلام عبدی یکی از محققان حوزه مهدویت نیزبا تاکید بر اینکه مسجد مقدس جمکران باید مرکز ثقل مباحث مهدوی قرار گیرد عنوان کرد: یکی از اصول اولیه برای فعالیت فرهنگی مخاطب شناسی است که باید در حوزه مهدویت نیز انجام شود.

وی افزود: در رده های سنی و با ملیت مختلف مخاطب وجود دارد که می توان با بسته های فرهنگی –مهدوی آنها را تغذیه فرهنگی کرد به شرطی که این مخاطب شناسی صحیح باشد.

وی اظهار کرد: فضای مجازی امروز بسیار فراگیر است که از این فرصت باید به نحو مطلوب بهره گرفت.

حجت الاسلام سلیمیان از کارشناسان حوزه مهدویت با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی مولفان حوزه مهدوی تصریح کرد: با ایجاد چنین دبیرخانه ای افرادی که در این حوزه فعال هستند به طور منظم و دقیق به فعالیت خود می پردازند و از مسائل موازی و تکراری جلوگیری میشود.

وی اظهار کرد: سایت جامعی طراحی گردد تا آثار جدید این حوزه منتشر شود و نقد این آثار و سپس با شناسایی مشکلات آن می توان گام بزرگی به سمت جلو برداشت.

حجت الاسلام سلیمیان با بیان اینکه شناسایی خبرگان و نخبگان یکی از دغدغه ها باید باشد گفت: این شناسایی با تقسیم بندی حوزه های فعالیت شان بسیار مورد اهمیت قرارد دارد چرا که در این حوزه باید افرادی که فعالیت می کنند همگی شناسایی شوند تا جلوی برخی از انحرافات گرفته شود.

وی افزود: معرفی کتاب سال مهدوی یکی دیگر از راهکارهایی است که برای مؤلفان مشوق خوبی می تواند باشد.

در ادامه پیشنهاداتی از سوی دیگر حاضرین بیان شد و حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران تمامی این نکات را مورد توجه قرار داد.

شبکه اینترنتی، فراخوان مولفان سراسر کشور برای معرفی کتاب برتر، بسته های فرهنگی بر اساس موضوع و مخاطبین و ... از جلمه این پیشنهادات بود که در این جلسه مطرح شد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه کتاب "وقتی که تو هستی" معرفی و رونمایی شد.

انتهای پیام    313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha