سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: متاسفانه جامعه امروزی از مبانی دین اسلام فاصله گرفته و براساس رسوم خود که گاهی با مبانی دینی تطابق ندارد عمل می کند و باید از این کارها دوری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز در دیدار با فرماندهان کلانتری نیروی انتظامی کشور که در دفتر ایشان برگزارشد با بیان اینکه هدف از خلقت انسان تنها برای عبادت و اطاعت از دستوارت الله است گفتند: انسان تنها برای عبادت خلق شده و راه به سعادت رسیدن انسان، تنها در اطاعت از دستورات الهی می باشد.

معظم له افزودند: اگر انسان مسیری غیر از اطاعت از دستورات الهی را انتخاب کند، قطعا به نتیجه ای نخواهد رسید و متاسفانه مشکلات جامعه امروز نیز به دلیل دوری از آیات الهی و اعراض از دستورات دینی می باشد. و درنتیجه انحراف در مسیر حق و حقیقت صورت می پذیرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشتند: اگر کسی حرکتی برای خدا انجام داده عمل او ضایع و از بین نخواهد رفت و خداوند چندین برابر آن عمل را در دنیا و آخرت جبران خواهد کرد، اما اگر کسی عملی برای غیر خدا انجام دهد این گونه اعمال تباه خواهد شد.

ایشان گفتند: یوسف نبی(ع) در بعضی مواقع خدا را فراموش کرد و خداوند او را در زندان محبوس کرد تا به او توجه بدهد که باید عمل برا اساس رضایت خدا باشد. بنابراین باید هرکاری را انسان برای خدا انجام دهد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  افزودند: انسان ها در پیشگاه خداوند مساوی هستند، از هر نِژادی که باشند پیش خدا مساوی اندو این عمل است که باعث امتیاز خواهد شد. و یکی از شرایط این عمل این است که پاک و برای خدا باشد و نیت آن عمل نیز خالص باشد.

حضرت آیت الله  علوی گرگانی  گفتند: مبانی دین اسلام، باید در جامعه درست و براساس آنچه اسلام گفته انجام شود، ولی متاسفانه جامعه امروزی از مبانی دین اسلام فاصله گرفته و براساس و رسومی عمل می کند که برخلاف مبانی دینی است و باید از این کارها دوری کرد.

ایشان خاطر نشان ساختند: برقرارکردن امنیت جامعه در سایه اطاعت از دستورات خدا، ولایت فقیه و بزرگان دین صورت می گیرد و اگر انسان در مسیر دین، دستوارت ولی فقیه و بزرگان خارج شود، امنیت در جامعه برقرار نخواهد شد.

معظم له  در پایان افزودند: مسئولین  برای خدمت گزاری در جامعه دینی و اسلامی  خدا را در نظر داشته باشند و اگر اینگونه عمل کنند جامعه آبادی خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha