جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله مدرسی

آیت الله مدرسی در مورد راه انداختن مسابقه تسلیحاتی توسط نظام های استکباری و صرف بودجه های هنگفت برای تهیه سلاح های هسته ای و شیمیایی هشدار داد و تاکید کرد که این نشانگر بازگشت بشریت به عصر جاهلیت است که فرهنگ مرگ و جنگ و کشتار بر آن حاکم بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدتقی مدرسی در سخنان هفتگی خود در دفتر کربلا و در حضور جمعی از مؤمنان گفت: برخی کشورهای جهان امروز برای تخریب انسانیت مسابقه گذاشته اند نه برای بنا و تحکیم عدالت و در در سایه این مسابقه برای دست یابی به سلاح هسته ای، ما در مورد بروز فجایع بشری در آینده در صورت استفاده از این سلاح ها هشدار می دهیم همان طور که بقای این سلاح ها نیز فاجعه ای دیگر است که موجب به هدر رفتن اموال در راه تخریب امت ها می باشد.

ایشان خواستار مغتنم دانستن سالروز میلاد پیامبر اسلام محمد مصطفی و بازگشت جهان به انسانیت و تکیه بر مبانی وحدت و همبستگی میان ادیان شد که این همان دستور قرآن و پیامبر است.

ایشان افزود: این مناسبت باید فرصتی باشد برای یک قیام بشری بر اساس فرهنگ پیامبر اکرم و التزام به ارزش ها و اخلاق بی نظیر اسلامی.

آیت الله مدرسی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که مسلمانان باید با عقل دسته جمعی در مسایل جهان بیندیشند تا عملیات اصلاح گسترده آغاز شود و همه در برابر مشکلات جهان که بر اثر فهم نادرست از دین ایجاد شده احسا مسؤولیت کنند چرا که فهم وارونه از دین و علمای بد و حاکمان ظالم و علمای درباری عامل اصلی تفرقه و کشتار میان امت ها هستند.

ایشان همچنین تاکید کرد که مسلمانان باید قرآن کریم را با تدبر و برای عمل و اجرا مطالعه کنند که علم و عمل هستند که می توانند ضامن کرامت و آزادی و رفاه انسان باشد. آیات قرآن می تواند ما را متحد سازد زیرا مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و تمام طوایف جهان را مخاطب قرار داده و آنها را به احترام نهادن به حقوق دیگران دعوت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha