چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: از منظر قرآن طمع به نامحرم، رشوه دادن و رشوه گرفتن، سوء مدیریت و ضعف در مقابل دشمن، از جمله بیماری هایی است که این بعد متعالی شخصیت انسان را تهدید می کند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»  این مرجع تقلید  امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد کنگره قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء  برگزارشد اظهار داشتند: انسان به عنوان خلیفه و جانشین خداوند در زمین، یک بُعد مشترک با فرشتگان و یک بُعد مشترک هم با حیوانات دارد؛ اما آنچه امروزه در طب بیشتر مطرح است، بعد مشترک انسان با حیوان می‌ باشد و کمتر به بعد کمالات مشترک انسان با فرشتگان، و بیماری‌ها و امراضی که این بعد وجودی انسان را تهدید می‌کند، توجه می شود.

معظم له خاطرنشان کردند: قرآن کریم بیماری های مربوط به بعد متعالی وجود انسان را بر شمرده و راه درمان آنها را نیز نشان داده است، از منظر قرآن طمع به نامحرم، رشوه دادن و رشوه گرفتن، سوء مدیریت و ضعف در مقابل دشمن، از جمله بیماری هایی است که این بعد متعالی شخصیت انسان را تهدید می کند، این بیماری ها در آزمایشگاه قابل کشف و درمان نیست و باید راه حل آنها را در جای دیگری یافت.

حضرت آیت الله جوادی آملی به تعبیر قرآنی "شفا" در برخورد با بیماری ها و امراض اشاره کردند و اذعان داشتند: خداوند در قرآن بین "شفا" و "دوا" تفاوت قایل شده؛ شفا درمان هر دو بعد وجودی انسان است که بیمار را به سلامت کامل می رساند.

ایشان یاد مرگ را درمان کلیدی بسیاری از بیماری های نفسانی انسان معرفی کردند و بیان داشتند:باید باور کنیم و ایمان داشته باشیم که به یاد مرگ بودن، عامل پویایی فرد و جامعه است، یاد مرگ از بهترین عوامل خودسازی است و درمان بسیاری از بیماری های نفسانی انسان، باور به این مطلب است که باید در برابر همه اعمال و اعتقادات این دنیا ، پاسخگو باشد.

معظم له در پایان ، پزشکان و پرستاران را به توجه بیشتر به رشد معنویی و خودسازی توصیه کردند و گفتند: لازم است جامعه و کادر پزشکی کشور بیش از گذشته به رشد معنویی خود و به ویژه حفظ امانت توجه و مراقبت داشته باشد، در این صورت بسیاری از درمان‌ها کارسازتر و موثرتر خواهد بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha