جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام حسین خانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور از برنامه ریزی رشته مدیریت تربیت فرهنگی در مقطع سطح سه حوزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین هادی حسینخانی، با اعلام این خبر و در خصوص ضرورت های راه اندازی این رشته اظهارداشت: یکی از نیازهای جدی در حوزه های علمیه وجود مدیرانی است که بتوانند در سطح مدارس و در حوزه های استانی برنامه های تربیتی و فرهنگی حوزوی را اجرا نمایند.

وی افزود: تا کنون افرادی که در این زمینه به کار گرفته شده اند، تحصیلاتی غیر مرتبط داشته و شایستگی های فردی آنها باعث شده تا بتوانند در این عرصه فعالیت نمایند، اما در راستای توانمند سازی نیروها، افزایش سطح کیفی آموزش ها و استفاده هرچه بهتر از فرصت ها و ارائه آموزش های تربیتی مدون، لازم است تا افراد آموزش هایی را بگذرانند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور بیان داشت: از طرفی ارگان ها و نهادهای دیگر از  حوزه و دانش آموختگان آن برای پیاده سازی برنامه های تربیتی و فرهنگی استمداد کرده اند که این مهم هم می طلبد تا شرایط آموزش های کافی و ضروری در این زمینه در حوزه ایجاد شده و ضمن تامین نیازهای مجموعه حوزه های علمیه، نیازهای اجتماعی دیگر نیز تامین شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا طی سال جاری، راه اندازی رشته مدیریت تربیت فرهنگی توسط دفتر معاونت تربیتی معاونت تهذیب پیگیری شده و مواد درسی آن استخراج و اقدامات اولیه لازم انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی، با بیان این که انشاء الله این رشته در مقطع  سطح سه حوزه راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر اقدامات ایجاد این رشته توسط کارشناسان در حال بررسی بوده و پس از تصویب نهایی، این رشته در قالب یک مرکز تخصصی یا زیر شاخه ای از مرکز تخصصی امام خمینی(ره) حوزه کار خود را آغاز خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha