شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ متاسفانه امروز دشمن اصلی مسلمانان داعش، سلفی ها و بوکوحرام است که توسط آمریکا واروپا ایجاد شده ‌و توسط دولت آل سعود و قطر حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از بانوان شیعه عربستان که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به زندگی شیعیان در عربستان اظهار داشتند: در شرق عربستان سعودی نقاطی است که شیعیان در آنجا زندگی می‌کنند که شیعیان تحصیل کرده و آگاه به زمان هستند و با شیعیان بحرین ارتباط نزدیکی دارند و ملت و نظام ما هم حامی آن‌ها است..

این مرجع تقلید افزودند: با توجه به شرایط منطقه، لازم است تا افراد از اوضاع زمان خویش آگاه باشند،  چرا که پیامبر (ص) فرمودند: بر هر انسان عاقلی لازم است تا از اوضاع زمان خویش آگاه شود و بر اساس آن زندگی کند..ایشان با اشاره به اوضاع عربستان عنوان کردند: کشورعربستان دارای اوضاع پیچیده‌ای است، شیعه و سنی از زمان های قدیم بایکدیگر زندگی کرده‌اند و مشکلی با یکدیگر نداشته‌اند اما متاسفانه امروز دشمن اصلی مسلمانان داعش، سلفی ها و بوکوحرام است که توسط آمریکا واروپا ایجاد شده ‌و توسط دولت آل سعود و قطر حمایت می‌شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اهمیت وحدت میان ملت‌های مسلمان تصریح کردند: شیعه و سنی با یکدیگر برادر هستندو ما اهل سنت را دوست داریم و تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نمی‌شویم چرا که به منزله یک جسم واحد هستند، این درحالی‌است که اخیرا آمریکا و صهیونیست و اروپا و حامیان آن‌ها همانند آل‌خلیفه و آل‌سعود با حمایت‌های مالی و فروش نفت خود به حمایت گروه‌های سلفی تکفیری و داعش می‌پردازند..

ایشان با اشاره به قتل عام مردم بی‌گناه در کشورهای، سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی بیان کردند: گروه‌های تکفیری و داعش و بوکوحرام دشمن اصلی مسلمانان هستند که باید این موضوع به مسلمانان منتقل شود تا به مقابله با آن بپردازند.

*لزوم آزادی هرچه سریعتر شیخ نمر

معظم له با اشاره به فشارهای دولت آل سعود عنوان کرد: شیعیان حجاز عربستان افراد مستضعفی هستند که تحت فشار دولت ظالم سعودی قرار دارند و آیت الله شیخ نمر هم چندماه است در بازداشت به سر می‌برد که ما خواستار پایان این موضوع هستیم..

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به وظیفه مسلمانان در شرایط کنونی خاطر نشان کردند: همه مسلمین جهان وظیفه دارند با دوری از اختلاف و تکفیر به وحدت و یکپارچگی لازم برسند و به مقابله با گروه‌های تکفیری مخالف اسلام بپردازند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha