پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوادی آملی

حوزه/ مسئولین کشور باید برادرانه با یکدیگر برخورد کنند تا هم مردم را به نظام و انقلاب جذب کنند و هم به هوای نفسانی خود مجال ظهور و بروز ندهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله جوادی آملی، امروز در دیدار دکتر عارف که در موسسه اسراء برگزار شد با بیان این مطلب که "انسان تنها یک تکیه گاه مطمئن در جهان دارد و آن هم خداست"، گفتند: اولین پیام اسلام شعار "لا اله الا الله" است و به انسان می فهماند که هیچ تکیه گاهی به جز خداوند ندارد، لذا انسان از هرگونه قید و بند دیگری می تواند رها شود و به استقلال برسد، این مطلب در فطرت انسان نهادینه شده است و چون فطرتاً خواهان استقلال و آزادی است و این مفاهیم برای جانش گواراست..

ایشان ادامه دادند:خداوند انسان را مانند لوح نانوشته خلق نکرده است؛ فطرت و جان ما دروغ، ظلم و اسارت را بر نمی تابد. لذا مردم به این دلیل سخنان حضرت امام را می پذیرفتند که حرف ایشان با فطرت آنها آشنا و هماهنگ بود.

حضرت آیت الله  جوادی آملی با بیان این مطلب که " نسل جوان کشور علاقمند و شیفته انقلاب اسلامی است" خاطرنشان کردند: اگر مسئولین از فضایل و آرمانهای امام(ره) و انقلاب فاصله بگیرند ، نسل سوم و چهار انقلاب نیز به مرور از انقلاب دور خواهند شد؛ لذا مسئولین ما باید بدانند که عمل امام ، مردم را جذب و علاقمند به انقلاب ساخت؛ در نتیجه اگر بخواهیم نسل جوان، از انقلاب فاصله نگیرند باید عمل سالم و صالح ازمسئولین ببینند.

ایشان با تاکید بر اینکه مردم، خدمت صادقانه مسئولین را ارج می نهند، گفتند:مسئولین باید مراقب اعمال و تصمیمات خود باشند و بدانند اگرکسی به مردم صدقانه خدمت کند خواسته یا ناخواسته در دل مردم محبوب خواهد شد.

معظم له با تاکید بر حفظ همه گروه ها و سلیقه های سیاسی در کشور تاکید کردند: کشور به تمام نیروهای داخل نظام نیاز دارد و تمام افراد جامعه و سلیقه ها مختلف، مادامی که عضو یک پیکر باشند و از بدنه نظام و انقلاب جدا نشده باشند ، باید در کشور حضور داشته باشند.

ایشان تصریح کردند: هیچ کس نباید مصلحت خود را به مصلحت نظام ترجیح بدهد همه مسئولین کشور باید برادرانه با یکدیگر برخورد کنند و از طرف دیگر با مهر با مردم برخورد کنند تا هم مردم را به نظام و انقلاب جذب کنند و هم به هوای نفسانی خود مجال ظهور و بروز ندهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha