جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امینی

حوزه / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مسئولان وقت خود را صرف کشور و خدمت به مردم کنند، گفت: باید در زمینه اجرای قانون فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله ابراهیم امینی عصر  امروز در دیدار با محمدرضا عارف گفت: یکی از مسایلی که در دوره اخیر انتخابات ریاست جمهوری به چشم خورد همدلی بیشتر مسئولین بود.

وی افزود:  متاسفانه در برخی دوره های انتخاباتی شاهد برخی مسایل و رفتارهای ناشایست بودیم که این حرکات اصلا زیبنده مسئولین کشور نبود و ضررهایی فراوانی نیز به کشور وارد کرد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: کشور با قانون و قانون مداری اداره می شود و اگر کسی به قوانین پایبند نباشد مشکلات بسیاری در کشور ایجاد می شود ودر کشور ما نیز نباید نسبت به این مساله بی توجه باشیم.

آیت الله امینی بیان کرد: اگر بی قانونی رواج پیدا کند مردم را نیز درگیر خود خواهد کرد و این بی قانونی برای همه عادی می شود؛ رعایت قانون به خصوص در امور خطیری مثل انتخابات بیش از پیش اهمیت دارد.

عضو تشخیص مصلحت نظام  خاطرنشان کرد: یکی از راه هایی که برای جلوگیری از بی اخلاقی در کشور  وجود دارد حضور جدی شورای نگهبان است که خوشبختانه این شورا قوانین کشور را بازنگری می‌کند و مشکلات موجود را برطرف می‌کند تا در آینده شاهد وجود بداخلاقی‌ها در انتخابات نباشیم.

وی اظهارکرد: نباید برای دور زدن قوانین و عدم التزام به آن دلایل غیرمنطقی بیان کنیم؛ باید با هر نوع بی قانونی رفتاری متناسب و بسیار محکم داشته باشیم؛ عمل به قانون باید در کشور   به یک فرهنگ تبدیل شود.

آیت الله امینی گفت: باید در زمینه اجرای قانون فرهنگ‌سازی صورت گیرد، و از جمله نهادهایی که کمک بسیاری به این فرهنگسازی می کند؛ رسانه ها به خصوص صداوسیما است که می تواند از ایجاد رفتارهای غیر قانونی جلوگیری کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم و باید التزام کاملی به قوانین اسلامی داشته باشیم  در برخی از کشورهایی که حتی اسلامی نیز نیستند عمل به قانون در شرایط بسیار خوبی است.

وی گفت: مسئولان باید بدانند که در مقابل این مسئولیت، مسئولیت دارند و باید خود و وقت خود را صرف کشور و خدمت به مردم کنند؛ در این عرصه در مجلس باید این کار یعنی التزام به دفاع از ارزش ها و تنظیم دقیق قوانین مناسب برای کشور تمام مسئولان سرلوحه همه کارها قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha