پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع فیضیه

حوزه/ فاجعه دردناک اهانت سخیف یک نشریه فرانسوی، تحت اشراف و حمایت شبکه اختاپوسی صهیونیسم جهانی و دولت‌های خود باخته غربی، قلب مسلمانان و تمام آزاد مردان جهان را به درد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم و تبریز  با صدور بیانیه‌ مشترکی ضمن اعلام انزجار از اعمال تروریستی در سراسر دنیا، توهین به ساحت مقدس پیامبر رحمت(ص) را محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

 اخیراً فاجعه دردناک اهانت سخیف و موذیانه یک نشریه حقیر فرانسوی، تحت اشراف و حمایت شبکه اختاپوسی صهیونیسم جهانی و دولت‌های خود باخته غربی، قلب تمام مسلمانان، بلکه تمام آزاد مردان جهان را به درد آورده است.

دولت‌های غربی، خاصه دولت فرانسه که آشکارا حتی حقوق اولیه پیروان ادیان را رعایت نکرده و زنان مسلمان را مجبور به کشف حجاب می‌کنند، وقیحانه به بهانه آزادی بیان دست به حمایت از این جنایتکاران زده و مبالغ هنگفتی را صرف انتشار آن عمل بی‌شرمانه در سطح جهان کرده‌اند.

از دید هیچ انسان هوشیاری، این بازی کودکانه مخفی نیست. پر واضح است این توطئه از ابتدا در چارچوب طرح قدیمی و پوسیده اسلام هراسی توسط دولت‌های مستکبر جهانی و سرویس‌های اطلاعاتی‌شان برنامه‌ریزی و اجرا گردیده است.

گروه‌های تکفیری و ارهابی به ظاهر مسلمان، در سطح منطقه چهره‌ای را از اسلام نشان می‌دهند که بیش از هر چیز شایسته همان صهیونیست‌ها و مستکبران خون‌خوار و جنایت‌کار است. آن‌ها که از ابتدا با نام جعلی دولت اسلامی، با اقدامات وحشیانه و صفاکانه خود و با اغفال جوانان مسلمان سعی در ارائه چهره‌ای وارونه از اسلام داشته‌اند اینک در طرحی جدید و هماهنگ و از قبل برنامه‌ریزی شده، به دفتر آن نشریه جنایت کار حمله‌ور شده و زمینه یک اهانت گسترده به ساحت مقدس فخر الانبیاء(ص) را برای اربابان خود که همانا دشمنان اسلام هستند فراهم نموده‌اند.

کار دو رویی و نفاق در این بازی به جایی رسیده است که سران کشورهای جنایت کار جهان و در کمال تعجب نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، این پدران تروریسم جهانی، در یک راهپیمایی ضد تروریستی شرکت می‌کنند.

ما طلاب حوزه‌های علمیه قم، هم‌صدا با تمام برادران طلبه خود در سراسر جهان اسلام از مجموعه این اقدامات که همگی ساخته و پرداخته استکبار جهانی هستند اعلام بیزاری و برائت می‌کنیم؛ و این کافران را همان‌طور که خداوند در قرآن کریم فرموده است به عذابی دردناک و ابدی بشارت می‌دهیم که فرمود: «وَ الَّذِینَ یؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیم» (توبه-61)

ما عاشقان محمد صلی الله علیه و آله و سلم، با تأسی به آیه شریفه «محَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلی الْکفَّارِ رُحَمَاءُ بَینَهّمْ» (فتح-29) اکنون با حفظ وحدت که همانا راهبردی‌ترین پاسخ ما به حیله‌های دشمنان اسلام است، بر خود لازم می‌دانیم که نسبت به عاملان این جنایت و تمامی حامیانشان خاصه دولت فرانسه شدید العمل باشیم. در همین راستا اعلام می‌داریم:

1- حضور جناب آقای محمدجواد ظریف را که طبق فرموده مقام عظمای ولایت فرزند این انقلاب هستند و اینک در کسوت نماینده جمهوری اسلامی ایران این ام القرای جهان اسلام و الگوی حرکت بیداری اسلامی قرار دارند، در خاستگاه این جنایت، حرکتی به دور از تدبیر و اعتدال و برخلاف مصلحت حرکت کلی بیداری اسلامی می دانیم.

2- از دولتمردان انتظار داریم که همگام با ملت غیور ایران، در قبال چنین اعمال وقیحانه‌ای اقدام عملی نمایند.

3- در پایان نظر به تقارن وقایع فوق‌الذکر با مذاکرات هسته‌ای و عیان شدن بیش از پیش دشمنی استکبار جهانی با اسلام و انقلاب اسلامی، ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده، از ایشان خواستاریم که بیش از پیش بر سر آن چه غیرت ملت مسلمان ایران آن را بر نمی‌تابد، استقامت ورزند، خطوط قرمز انقلاب اسلامی را حفظ نموده و آیه شریفه «وَ لَن تَرْضی عَنک الْیهَودُ وَ لَا النَّصَارَی حَتی تَتَّبِعَ مِلَّتهُم» (بقره-120) را نصب العین خود قرار دهند.

آن چنان که امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) آن اسوه ی ایستادگی فرمود: «مردم ما دیگر به هیچ وجه حاضر نیستند تن به خواری و ذلت دهند و مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می‌دهند. ما برای کشته شدن حاضریم و با خدای خویش عهد نموده‌ایم که دنباله‌رو امام خود، سیدالشهدا (علیه السلام) باشیم.» (صحیفه امام ج 13 ص 213) و همچنین فرمودند: «مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهانخواران شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم؟ مگر بیش از این است که ما را در دنیا به خشونت و تحجر معرفی می‌کنند؟ مگر بیش از این است که با نفوذ ایادی قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می‌کنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه دار می‌روند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته می‌شوند؟ بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم.» (صحیفه امام ج 21 ص 327-328)

و اصبر ان وعدالله حق

و من الله التوفیق

جمعی از طلاب حوزه‌ علمیه قم

حوزه علمیه سالارشهیدان تبریز

حوزه علمیه طالبیه تبریز

حوزه علمیه باقرالعلوم تبریز

حوزه علمیه امام صادق تبریز

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha