جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ قرآن و تعلیمات گرانبهایش در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی شما وارد شود و هرگاه دنیای ما براساس سه اصل برادری، صلح و محبت بنا شود، چهره دیگری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به مسابقات سراسری دارالقران امام علی(ع) تهران، تصریح کرد: قرآن کتابی است که دوست و دشمن، مسلمان و غیر مسلمان به عظمت آن اعتراف دارند.

معظم له با تاکید بر این که قرآن و تعلیمات گرانبهایش باید در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی ما وارد شود، افزودند: حافظان قرآن باید الگوهای عملی تعلیمات قرآن باشند که این خود بهترین تبلیغ اسلام و قرآن است

متن پیام این مرجع تقلید که امروز توسط مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن‌های امام علی (ع) و علامه طباطبایی(ره) قرائت شد، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بهترین سلام و درود خدا به شما عزیزانی که گرد مشعل فروزان قرآن اجتماع کرده‌اید تا روح و جان خود را در پرتو آن روشن سازید، نثار می‌کنم و از خداوند بزرگ موفقیت و سربلندی همه شما و تمام دست‌اندرکاران و شخصیت‌های محترمی که در تشکیل این محفل بزرگ مسابقات سراسری قرآن کریم سهیم هستید خواستارم.

برادران و خواهران عزیز، قرآن کتابی است که دوست و دشمن، مسلمان و غیر مسلمان بر عظمت آن اعتراف دارند. شبلی شُمَیّل دانشمند مادی عرب‌زبان، اشعار بلندی درباره قرآن دارد که ترجمه دو بیت از آن چنین است:«من اگرچه به آیین این پیامبر ایمان نیاورده‌ام ولی آیا می‌توانم ایمان خود را به عظمت آیاتی که آورده است کتمان کنم؟ پیامبر اسلام معارف و دانش‌هایی همراه با قرآن خود، برای جامعه اسلامی اورده که اگر به آن عمل کنند، عمران  و آبادی و سربلندی و عظمت نصیب آنان خواهد شد».

به راستی همان‌گونه که این دانشمند غیر مسلمان گفته اگر مسلمین قدر قرآن را بدانند و تلاوت و حفظ آن را مقدمه‌ای برای اندیشیدن، و اندیشیدن آن را مقدمه‌ای برای به کار بستن و عمل کردن قرار دهند، به یقین  نه تنها در بُعد معنویت که در بُعد پیشرفت‌های مادی نیز پیشرفت خیره‌ کننده‌ای خواهند داشت.

لازم است بدانیم پیام‌های قرآن خطاب به تمام خداپرستان جهان است، قرآن می گوید:« يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِي السِّلْمِ كَآفَّةً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ»؛ ای افراد با ایمان همگی در صلح و صفا و دوستی وارد شوید و از گام‌های شیطان که سعی در ایجاد نفاق و تفرقه میان شما دارد پیروی نکنید.

به کار بستن همین پیام‌ چهره جهان اسلام را دگرگون می کند و در جای دیگر می فرماید:« إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ؛ همه افراد با ایمان برادر یکدیگرند هرگاه بین برادران اختلافی رخ دهد در اصلاح آن بکوشید». نه این‌که با گرفتن دستور از دشمنان، بنزین بر آتش بریزید.

و نیزمی‌فرماید:« وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَيْكُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا؛ کسی که از در صلح درآید، دست او را بفشارید و نگویید تو اهل ایمان نیستی».

هرگاه دنیای ما بر اساس این سه اصل یعنی برادری و صلح و محبت بنا شود چهره دیگری خواهد داشت. عزیزان من سعی کنید قرآن و تعلیمات گرانبهایش در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی شما وارد شود و حافظان قرآن الگوهای عملی تعلیمات قرآن باشند که این خود بهترین تبلیغ اسلام و قرآن است. همیشه در سایة قرآن موفق و پیروز باشید.

بار دیگر از همه شما عزیزان و هیئت مؤسس مخصوصا جناب آقای حاج انصاری و حاج نجفی تشکر می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

گفتنی است، مسابقات دارالقران امام علی (ع) تهران، با شرکت 2400 نفر از قاریان و حافظان ممتاز کشور به مدت ده روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha