پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دشمن بیش از آنچه که روی هجوم نظامی فکر می کند روی تهاجم فرهنگی و اعتقادی پافشاری دارد، گفتند: لازم است سد نیرومندی از نظر علمی و فرهنگی در برابر دولتمردان آمریکا، اروپا و اسرائیل کشیده شود تا نتوانند آسیب های اعتقای و اخلاقی به صفوف مسلمین برسانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به نخستین اجلاسیه اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری از اینکه اساتید بسیجی حوزه در سایه الطاف الهی و عنایات امام عصر(عج) به اهداف عالیه خود دست یابند، اظهار داشتند: بسیج هدیه‌ای الهی است که توسط امام خمینی(ره) و به اقتباس از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) به وجود آمد و مردم ایران هم از این هدیه به خوبی استقبال و بهره‌ برداری نمودند تا آن جا که بسیج به حوزه و دانشگاه نیز نفوذ کرد و اساتید بسیجی در عرصه بسیج قرار گرفتند.

ایشان با بیان اینکه بسیج فقط شامل رزمندگان میدان جهاد نمی شود، گفتند: تشکیل بسیج اساتید حوزه را موضوع مهمی می‌ دانیم و این مرکز موجب شده است بسیج یک وزن بیشتری پیدا کند.

معظم له با بیان اینکه امروز دشمنان بیش از آن که روی هجوم نظامی فکر کنند بر روی هجوم فکری پافشاری دارند، ابراز داشتند: قرآن از سویی دستور می دهد گروهی به میدان جهاد بروند، (گروهی که همه بسیجی بودند) و گروهی در مدینه بمانند و بسیج علمی داشته باشند که این مسئله بدین مفهوم است که تعلیمات اسلام را فرا گیرند و به رزمندگان هنگام بازگشت بیاموزند.

این مرجع تقلید افزودند: این نکته شایان دقت است که دشمن بیش از آنچه که روی هجوم نظامی فکر می کند روی تهاجم فرهنگی و اعتقادی پافشاری دارد به همین دلیل لازم است سد نیرومندی از نظر علمی و فرهنگی در برابر یاجوج و ماجوج های زمان که همان دولتمردان آمریکا، اروپا و اسرائیل است، کشیده شود تا نتوانند از آن عبور کنند و آسیب های اعتقای و اخلاقی به صفوف مسلمین برسانند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: همه شما اساتید محترم در این زمینه مسئولیت سنگینی دارید و به موازات آن مقام والایی در پیشگاه خدا خواهید داشت.

معظم له در پایان خاطرنشان کردند: باید در این گردهمایی های خود برنامه ریزی دقیق، حساب شده، کاربردی و عملی داشته باشید تا به طور هماهنگ در سراسر کشور بتوانید برنامه ها را برای حوزه های علمیه، دانشگاه و جوانان بسیجی پیاده کنید.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha