چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کد خبر: 343158
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱
حجت‌الاسلام عابدی

حوزه/ در نخستین اجلاس بسیج اساتید حوزه علمیه قم،حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی به عنوان رئیس بسیج اساتید حوزه منصوب و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در نخستین اجلاس بسیج اساتید حوزه علمیه قم،حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی به عنوان رئیس بسیج اساتید حوزه منصوب و معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه ریاست بسیج اساتید حوزه را مرکز مدیریت حوزه معرفی می کند و با تائید معاونت نمایندگی ولی فقیه در سپاه منصوب می شود، گفت: با هماهنگی مسئولان حوزه و مراجع تقلید خدمت نماینده ولی فقیه در سپاه پبشنهاد شد روحانی جانباز بسیجی حجت الاسلام والمسلمین عابدی ریاست بسیج اساتید را بپذیرد.

خاطرنشان می شود؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در سال 1351 وارد حوزه علمیه شد و همزمان با دروس حوزوی، تحصیلات غیرحوزوی خود را نیز ادامه داد.

وی در سال های تحصیل، از محضر استادان بزرگی نظیر حضرت آیات عظام بهجت، حائری، وحیدخراسانی، تبریزی، انصاری شیرازی، صلواتی، علاّمه حسن حسن زاده آملی و آیت الله کوکبی دروس فقه، اصول و فلسفه را با موفقیت فرا گرفت و سال ها از محضر استاد آیت الله شیخ حسن تهرانی به صورت خصوصی کسب فیض نمود.

این استاد حوزه از سال 1356 تدریس علوم حوزوی را آغاز نموده و از سال 1377 به تدریس خارج فقه و اصول اهتمام دارد.

تحصیلات دانشگاهی حجت الاسلام والمسلمین عابدی تا اخذ دکترای فلسفه از دانشگاه تهران ادامه یافت و از سال 1369 به تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در دروس فلسفه و علوم قرآنی در دانشگاه اهتمام دارد.

سفرهای خارج از کشور وی در جهت فعالیت های علمی، تبلیغی به کشورهای هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، فرانسه و ... بوده است.

این استاد حوزه سابقه حضور 91 ماهه در دفاع مقدس را دارد و دارای «نشان فتح» عملیات فتح المبین از سوی فرمانده کلّ قوا می باشد.

آشنایی با بحارالأنوار، آفتاب سبزوار، دفتر عقل و قلب، مجموعه سخنرانی در کنگره حضرت فاطمه معصومه (س)، معرفت حدیث و مکتب کلامی قم بخش هایی از کتاب های حجت الاسلام والمسلمین عابدی است.

انتهای پیام/313 /33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha