شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صافی

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که باید اجرای قوانین برای همه یکسان باشد، گفتند: در اجرای قوانین این طور نباشد که عوامل اصلی در امان باشند و هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند، ولی کسانی که خلاف جزئی مرتکب شده اند، گرفتار شده و مجازات فقط برای آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  این مرجع تقلید امروز در دیدار رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور  که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهارداشتند: همه فعالیت‌ها باید با محوریت خدمت به بندگان خدا و خیر و صلاح مردم صورت گیرد. اگر مقصد رضای خداوند و مصلحت مردم باشد، موفق خواهید بود و مردم هم به شما اعتماد می کنند.

ایشان با اشاره به اصل بودن دستورات دین و مقرّرات شرع در تمام برنامه‌ریزی‌ها افزودند: در صورتی می‌توانیم نسبت به رفع موانع و مشکلات مردم و اختلالاتی که در زندگی آنها وجود دارد اقدام کرده و به بهبود زندگی مردم امید داشته باشیم که مقیّد و متعهّد به اجرای دستورات شرع باشیم و بدانیم تخطّی از این مسائل، وضع را دشوار خواهد کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از ورود برخی کالاهای غیر شرعی، مانند مشروبات الکلی به کشور بیان کردند: انسان وقتی چنین اخباری را می‌شنود، بسیار متأثر و ناراحت می‌شود. در ابتدای انقلاب وقتی کسی از ما درباره وضعیت کشور و دیگر کشورها می پرسید، می‌گفتیم ببینید در کشور ما حتی قطره‌ای از این ها وجود ندارد، اما در فلان جا زیاد است و این تعهّد اسلامی، امتیازِ کشور ما بود؛ نباید این افتخارات و تعهّدات را از دست دهیم.

معظم له در ادامه با اشاره به ناراحتی تجار از برخی قوانین دست و پا گیر  گفتند: باید بازار را با قوانین اسلامی که سهل و روان است و موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود پیش برد. باید بیشتر به بخش خصوصی میدان داد و قوانین دست و پا گیری را که موجب اختلال در امور اقتصادی مردم می‌شود، رفع کرد.

حضرت آیت الله صافی با یادآوری دورانی که خود دبیر شورای نگهبان بودند، بیان داشتند: در آن زمان هم ما تلاش داشتیم تا قوانینی که در این باره وضع می شود سخت گیرانه و دست و پا گیر نباشد؛ بلکه در جهتی وضع شود که مردم بتوانند به راحتی تجارت آزاد خود را انجام داده و کارهای مردم به خاطر موارد جزئی، مختل نشود.

ایشان در بخش دیگری از توصیه های خود خطاب به حاضران بیان داشتند: شما در شغل و مسئولیتی که دارید به زوری ویژه خیر و صلاح ضعفا را در نظر داشته باشید و در قوانین و اجرای آن، مصلحت آنها را در نظر بگیرید.

معظم له در پایان این دیدار با اشاره به موضوع مهمّ برخورد با مفاسد اقتصادی گفتند: در اجرای قوانین این طور نباشد که علل اصلی از اجرای قانون در امان باشند و هر کاری که دلشان می خواهد راحت انجام دهند، ولی کسانی که خلاف جزئی مرتکب شده اند گرفتار شده و مجازات فقط برای آنها باشد، باید قانون و مجازات برای همه به طور یکسان اجرا شود، تا نظر مردم به فعالیت های شما جلب گردد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha