پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 343219
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
56

حوزه/شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با غیبت حضرت آیت الله مکارم شیرازی و عکس یادگاری برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، معاونت پژوهش حوزه های علمیه متولی برگزاری همایش کتاب سال حوزه است که این معاونت از مدت ها قبل به فکر تدارک و پیش بینی برگزاری همایش با سطح کیفی بالاتری نسبت به دوره های گذشته بود.

شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه صبح امروز از ساعت 9 صبح آغاز گردید و پیش از اذان ظهر، به کار خود پایان داد.

قرار بود در این همایش علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا حسینی جلالی با عنوان محقق برجسته حوزه های علمیه از شخصیت برجسته فقهی-تفسیری حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز تجلیل شود که ایشان به دلیل کسالت از حضور در همایش عذرخواهی کردند و حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی لوح سپاس را به نیابت از این مرجع تقلید دریافت کرد.

در میانه این همایش از کتاب اولویت های پژوهشی دانش های حوزوی با حضور آیت الله حسینی بوشهری رونمایی شد.

آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه در جمع محققان و نویسندگان حوزه به طور خلاصه، انتظارات خود را از بخش  پژوهشی حوزه بیان کرد.

وی به طور کوتاه نیز در جمع خبرنگاران نیز حاضر شد و در واکنش به سوال های بیشتر خبرنگاران با لبخند گفت: دیگر نفس ندارم!            

به رسم سنوات گذاشته دبیر همایش پس از اهدای لوح برگزیدگان، صاحبان آثار شایسته تقدیر، ناشران برگزیده و ناشران شایسته تقدیر، با حضور صاحبان آثار برگزیده نشستی را برگزار کرد و از آن ها خواست تا به ارائه نقطه نظرات خود بپردازند.

برخی از صاحبان آثار برگزیده، شایسته تقدیر و تحسین شده از برگزاری همایش تقدیر و تشکر کردند و تعدادی نیز گلایه داشتند که چرا از موسسات غیرحوزوی نظیر وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در این همایش دعوت به عمل نیامده تا با ظرفیت های پژوهش حوزه آشنا شوند.

در پایان این همایش نیز صاحبان اثر برگزیده، شایسته تقدیر و تحسین شده با معاون پژوهش حوزه های علمیه و دبیر شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه عکس یادگاری انداختند و بدین ترتیب پرونده همایش شانزدهم بسته شد.

انتهای پیام/33 /33.      

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha