پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 343228
۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
بانوان

حوزه/ حوزه علمیه صالحیه خواهران تهران طی مراسمی پیش از ظهر امروز پنج شنبه دوم بهمن ماه جاری با حضورجمعی ازمسئولین و مدیران حوزه های علمیه تهران رسما افتتاح گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در این مراسم که در مرقد مطهر امام زاده صالح منطقه تجریش تهران برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمین گواهی، تولیت آستان مقدس امام زاده صالح علیه السلام طی سخنانی با اشاره به مجاهدت های علما و بزرگان حوزه ها در راه ترویج و تبلیغ مبانی دین و احکام الهی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت بین مردم، اظهار داشت: اگربه دیده حق وانصاف به سیره علما و بزرگان دین نگاه کنیم به این حقیقت پی می بریم که این بزرگان بدون هیچ چشمداشت، توقع و انتظار، در حوزه های علمیه به خدمت درراه خدا و تحصیل علوم الهی مشغول بوده و در طول سالیان متمادی که از عمر پربرکت حوزه های علمیه می گذرد از همه آزمون های الهی، مشقات، بلایا و سختی ها سرافراز و سربلند بیرون آمده اند. 

وی خطاب به طلاب حاضر در مراسم گفت: تحصیل در حوزه و ترویج معارف دین در واقع سربازی امام زمان(عج) است و اگرکسی نیت و انگیزه اش از ورود به حوزه نیتی غیر ازسربازی امام عصر ارواحنا له الفداء باشد نامش از جرگه سربازان آقا خط می خورد.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری، مدیرحوزه علمیه خواهران تهران هم در این مراسم طی سخنانی با اشاره به علت تاسیس حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: تاسیس حوزه علمیه خواهران به دلیل سبک زندگی موجود در تهران و احساس خلأ معنویت خانم‌ها بود تا آنها گم شده خود را در مراکز تولید معنویت پیدا کنند.

شایان ذکراست ترکیب هیئت امنای مدرسه صالحیه خواهران تهران شامل دکترعلی اکبر ولایتی، آیت الله دین پرور، رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه، حجج اسلام والمسلمین رئیسی، دادستان کل کشور و عبدالعلی گواهی، تولیت آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی کاظم(ع) می‌باشند.

گفتنی است در حال حاضر35 طلبه خواهر در این مدرسه مشغول به تحصیل بوده و زمینه تحصیل طلاب پاره وقت نیز در این حوزه فراهم شده است. همچنین طلاب خواهراین حوزه از روز شنبه، 4 بهمن ماه، تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

34/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الف IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    خانم مریم اشرفی گودرزی به عنوان نماینده موسس حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای گواهی کار تاسیس مدرسه علمیه را از زمستان سال 1392 آغاز نمودند و همچنین به عنوان سرپرست مدرسه علمیه صالحیه پس از ارزشیابی و تایید مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم منصوب گردیدند .