جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
1

حوزه/ چاپ دوم کتاب تحلیلی بر چگونگی شکل گیری شیعه در صدر اسلام با رویکرد جامعه شناختی، نوشته حسن غفاری فر، از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهدی محدثی با اعلام این خبر تصریح کرد:  این کتاب  با رویکردی جامعه شناختی و با استفاده از شواهد تاریخی موجود در جامعه نبوی صدر اسلام، نشان می دهد که عامل شکل گیری شیعه، امام علی(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) بوده اند. این نوشتار نشان می دهد که شیعه چگونه شکل گرفت و در ادامه، نمونه ای از تعامل و روابط مردم مسلمان با پیامبر(ص) در این کتاب ارایه شده است.

وی افزود: اگرچه درباره شیعه و اهل بیت پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) کتاب های بسیار فراوانی نوشته شده ، اما بیشتر آن ها در قالب تاریخی محض و روایی یا در قالب کلامی بحث کرده اند.

کارشناس ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب  ادامه داد: کتاب «تحلیلی بر چگونگی شکل گیری شیعه در صدر اسلام با رویکرد جامعه شناختی» به دنبال شناخت علت تشکیل گروه شیعه با محوریت و رهبری علی بن ابی طالب(ع) است و به این سوالات پاسخ می دهد که چه عنصر یا عناصر مشترکی آنها را به این رفتار جمعی واداشته تا گروهی به نام شیعه را تشکیل بدهند؟ آیا همان ارزش ها و هنجارهای اسلام حضرت محمد(ص) سبب شکل گیری آن شد؟ آیا منزلتی برآمده از عمل به اسلام موجب شد که جمعی، علی(ع) را نماد عینی آن بدانند و به رهبری او گروهی را تشکیل دهند؟

محدثی تاکید کرد: کتاب حاضر در سه فصل سامان یافته است. چار چوب نظری و روش تحقیق، داده های تحقیق و نتیجه گیری و پیشنهادها، عناوین فصول سه گانه این اثرند.       

چاپ دوم کتاب «تحلیلی بر چگونگی شکل گیری شیعه در صدر اسلام با رویکرد جامعه شناختی» با شمارگان 1000 نسخه، 268 صفحه و به بهای 130000 ریال، راهی بازار نشر شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha