جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانواده

«حوزه»/ اگر رشد جمعیت در جامعه­ای، هرچند دارای سرمایه غنی و منابع عالی، منفی باشد نمی‌توان با جمعیتی که پیر و فرتوت شده‌اند، کشور را اداره کرد.

به گزراش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، خانم کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دورۀ تربیت کارشناس جمعیت که از سوی مؤسسه اندیشۀ مسطور برگزار شد، به بیان نقشه‌های شوم استکبار در زمینه کاهش جمیت کشورهای جهان سوم پرداخت.

خبرگزاری «حوزه» گزارشی از این نشست علمی را منتشر می‌کند.

ملت مسلمان ایران باید هشدار جدی مقام معظم رهبری برای مشکل کاهش رشد جمعیت ایران را جدی گرفته و به ندای «هل من ناصر» ایشان پاسخ درخور توجه ‌دهند. چرا که در دورۀ غیبت، با پیروی از ولایت فقیه می‌توان ضمن برنامه ریزی هماهنگ و حرکت در مسیر ساختارها و کارکردهای مشخص و ، رشد پوینده­ای داشته باشیم.

خداوند متعال خطاب به مؤمنین می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي نَزَّلَ عَلى‏ رَسُولِهِ وَ الْكِتابِ الَّذي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! به خدا، پيامبرش و كتابى كه بر او نازل كرده، و كتب(آسمانى) كه پيش از اين فرستاده، ايمان(واقعى) بياوريد. (نساء 136)

منظور از ایمان دوم در این آیه چیست؟. در آیه­ای دیگر خدای متعال می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اسْتَجيبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاكُمْ لِما يُحْييكُمْ» اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! دعوت خدا و پيامبر را اجابت كنيد، هنگامى كه شما را به سوى چيزى مى‏خواند كه شما را حيات مى‏بخشد. (انفال 24)

در ابتدا باید این سوال را مطرح کرد،چه عاملی موجب شد تا مسلمانان به احیاء نیاز داشته باشند؛ در پاسخ نیز باید گفت که موارد احیاء را باید در مسائل روحی، معنوی، دینی، اعتقادی، اخلاقی و ... جستجو نمود. البته باید عنوان کرد، سیاست‌هایی را که نظام در برخی زمان‌ها انتخاب کرده، برای شرایط و امکانات خاص، مدت محدود، و به دست آوردن شرایط خوب مدیریتی بوده است.

به همین جهت مقام عظمای ولایت که مسئول سیاست گذاری کلان نظام و احکام حکومتی هستند، اظهار داشتند: از سال 1371 به بعد، باید سیاست‌ها تغییر می‌کرد که این امر از سوی مسئولین مورد غفلت واقع شد.

رهبر معظم انقلاب با ورود تربیتی و اخلاقی در موضوع کاهش جمعیت، بحث توبه و جبران را مطرح کردند؛ لذا باید گفت: همه افراد مسئول باید به فکر جبران بوده و در این راه، بایستی موانع پیش روی سیاست‌های جبرانی در این زمینه را برطرف نمود.

*برنامه‌های ترویجی شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ورود به این مسأله، برنامه‌های ترویجی را نیز در این خصوص تدوین نموده است.

البته محققین جامعه هم می­بایست ضمن بررسی دقیق منابع قرآنی و روایی، شبهاتی را که در این موضوع وجود دارد، با نگاهی تخصصی، مورد پژوهش قرار دهند تا موجب کج فهمی دیگران نگردد.

مهم ترین مسأله این است که آیات و روایاتی که دین ترویج می‌کند، باید تفسیر شده و شرایط بیان آیه یا روایت و نحوۀ استدلال به آن تبیین گردد؛ همچنین استثنائات مطرح شده در برخی زمان‌ها و مکان‌ها، نباید به همه زمان‌ها تعمیم دهند تا موجب ارائه، تفسیرهای غیر واقعی به مردم نشود.

بحث دیگر درباره آمار و جمعیت شناسی است که بحث مفصل آن در چندین مقالۀ تحقیقاتی منتشر شده است.

*شرط اقتصادی

اولین علتی که در زمینۀ کاهش جمعیت و عدم میل به داشتن فرزند، مطرح می­گردد، بیان شرایط بد اقتصادیِ والدین می‌باشد. قرآن کریم می‌فرماید: «وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ» و فرزندانتان را از ترس فقر، نكشيد! ما آنها و شما را روزى مى‏دهيم. (إسراء 31)

خداوند متعال از ابتدای خلقت انسان، همه مسائل را با نگاهی حسابگرانه و اندازه گیری معین، تبیین نمود؛ این اندازه گیری در امر فرزندآوری، تعداد آن و یا در مورد ازدواج نیز ارائه گردیده است.

 خدای منّان در خصوص ازدواج می‌فرماید: همه باید متأهل باشند، زمینۀ ازدواج جوانان را فراهم کنید، نه فقط خود ازدواج کنید، بلکه مسئول ازدواج دیگران نیز هستید؛ به عبارتی دیگر؛ همه افراد جامعه مسئول ازدواج جوانان می‌باشند.

«وَ أَنْكِحُوا الْأَيامى‏ مِنْكُمْ وَ الصَّالِحينَ مِنْ عِبادِكُمْ وَ إِمائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَراءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ»

(نور 32) این آیۀ شریفه می‌فرماید: اگر از فقر و نداری می‌ترسید، خدا شما را از فضل خود بی نیاز می‌کند.

در روایات نیز حضرات معصومین علیهم السلام در جواب فردی که از مشکلات مالی و شرایط سخت اقتصادی گله مند بود، می‌فرمودند: ازدواج کن؛ یا کسی که برای برکت و رزق مراجعه می‌کرد، حضرت فرزند آوری را نماد و وسیله ای برای برکت یاد می‌کنند.

اگر جامعه ای در این موضوعات، نگاهی مادی و سکولار داشته باشد، به طورقطع با کاهش ازدواج و همچین کاهش جمعیت روبرو خواهد شد.

*تقابل تکلیف دینی و سبک زندگی

متأسفانه در جوامع اسلامی با این که مسلمانان، اعمال و تکالیف دینی را انجام می‌دهند، ولی درسبک زندگی خود، نگاهی اقتصادی و سکولار را جایگزین سبک زندگی اسلامی نموده‌اند. بنابراین در پرتو چنین نگاهی، خودمحوری، فردگرایی، لذت گرایی و راحت طلبی ترجیح داده می‌شود.آیا همۀ تبلیغ، تعلیم و تربیتِ دین اسلام در مسیر راحت طلبی و آسایش قرار گرفته است. اگر انسان بخواهد انسان بماند، آیا می‌تواند بدون تلاش و سختی در هر عرصه ای، رشد علمی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشد؟.

این که در شرایط خاصی توصیه به کاهش جمعیت شود و برای همیشه قانونی نیز برای آن گذاشته شود که در حد کم صاحب فرزند شوید، غیرقابل پذیرش خواهد بود؛ چون روایت منصوص نمی‌گوید این نحوۀ عمل دارای کمال می‌باشد، بلکه یکی از راه‌های آسان گیری است.

اگر انسان بخواهد درتمامی ابعاد زندگی رشد کند، نیاز به تلاش داشته و هدف از خلقت، آسان زیستن نیست؛ بلکه رشد در زندگیِ دنیایی در سایۀ سختی، تلاش و جهاد نهفته است.

یکی از موارد تبلیغی در این خصوص که باید مدّنظر مبلّغین قرار گیرد، بیان کردن جایگاه توکل برای مردم می‌باشد؛ اگر مسألۀ توکل به خوبی برای مردم بیان شود، وعدۀ الهی، قطعی و حتمی خواهد بود و ارادۀ خدا به هر چه تعلق گرفت، تخلّف پذیر نخواهد شد و دیگر کسی به خاطر مشکلات اقتصادی از داشتن فرزند زیاد منصرف نخواهد گردید.

*رابطه جمعیت و توسعه اقتصادی از نگاه غرب

برخی با محاسبات دنیایی خود خیال کرده‌اند که فعلاً باید فرزندآوری را رها کرده و به فکر تأمین هزینۀ زندگی خود باشند، یا تصمیم می‌گیرند که مانع دنیا آمدن فرزند شوند، این افراد با بهانه‌های ساده و پیش پا افتادۀ اقتصادی، در پیِ توجیه عمل غیرمنطقی خود هستند؛ این در حالی است که دنیای اقتصادی غرب، بیش از پنجاه سال است که اعلام می‌کند: بزرگ‌ترین عامل رشد و توسعۀ اقتصادی، «جمعیت » می‌باشد.

جمعیت زیاد در هر جامعه ای باعث رشد اقتصادی، رشد قدرت و رشد ثروت می‌گردد؛ این شعار سال سازمان ملل نیز می‌باشد. اقتصاددانان در توصیفی سه عامل را برای رشد و توسعۀ اقتصادی مهم ارزیابی می‌کنند؛ یعنی اگر جامعه ای بخواهد صرفاً مادی گرا و اقتصادگرا باشد، این سه عامل در آن دخالت خواهند داشت.

*عامل سه گانه رشد و توسعۀ اقتصادی

عامل اول، داشتن امکانات معادن و منابع زیر زمینی یا روزمینی مثل: آب، خاک و ... می‌باشد.

وجود جمعیت انسانی با رشد معقولانه، دومین عامل رشد نوعی از توسعۀ اقتصادی است که بتواند از منابع استفاده کند؛ اگر انسان‌ها در جامعه ای اهل دانش و تلاش باشند، بهتر می‌توانند از امکانات و منابع استفاده کنند.

سومین عامل در رشد توسعۀ اقتصادی، به­کارگیری علوم از سوی منابع انسانی است؛ یعنی جمعیت جامعه، با استفاده از علم و فنّ آوری بتواند در رشد و توسعۀ اقتصادی، نقشی سازنده داشته باشد.

علمای علم اقتصاد تأکید دارند: که مهم ترین عامل در بین سه عامل مذکور، وجود جمعیت انسانی است؛ هر جامعه ای که با رشد جمعیت روبرو باشد، به رشد و توسعۀ اقتصادی نیز می‌رسد؛ اما جامعه ای که با کاهش رشد جمعیت مواجه باشد، در مسألۀ اقتصادی دچار مشکل خواهد شد.

در جوامعی که رشد جمعیت در ان جامعه، با وجود سرمایۀ غنی و منابع عالی است، منفی باشد نمی‌تواند با جمعیتی که پیر و فرتوت شده‌اند، کشور خود را اداره نماید؛ لذا به ناچار باید از سایر کشورها مهاجر بپذیرد؛ چه بسا ممکن است مهاجران با زاد و ولد زیاد، کشور را تسخیر کنند.

متأسفانه بیش از 53 درصد جمعیت ایران یا ازدواج نکرده و یا تک فرزند هستند؛ ایران همچنین 22 میلیون زن در سن باروری دارد که از این تعداد 14 میلیون ازدواج کرده‌اند، حدود شش میلیون زوجِ ازدواج کرده نیز دچار ناراحتی و نگرانی بوده و زندگی آن‌ها متزلزل می‌باشد و دوست ندارند فرزند بیاورند.

طبق قانون گذشته که هنوز نیز ادامه دارد، افرادی که برای درمان ناباروری اقدام کنند، حق استفاده از بیمه را نخواهند داشت؛ با این که والدین دارای دفترچه بیمه بوده و از بیمه تکمیلی نیز برخوردار هستند و بیمه تمام بیماری‌ها حتی سرطان را می‌پذیرد، اما از تحت پوشش قرار دادن هزینۀ ناباروری طفره می‌رود؛ حال آن­که زندگیِ بسیاری از زوج‌های نابارور به­خاطر نداشتن فرزند، متزلزل بوده و در مسیر طلاق قرار گرفته است.

برخی ادعا می‌کنند که می‌خواهند جلوی افزایش طلاق را بگیرند؛ در این مورد باید گفت که این افراد ابتدا نواقص قانون تنظیم خانواده در سال 72 را بردارند، بعد در این زمینه اقدام کنند.

با این کارکسانی که در عرصۀ باروری نمی‌توانند هزینۀ درمان را بپردازند، از تعداد 14 میلیون نفر ذکر شده در امار بالا خارج خواهند شد.

باید اضافه کرد که متأسفانه 22 درصد از 14 میلیون نفر در سال 1390 (در حدود سه میلیون نفر برآورد شدند) برای همیشه از عرصۀ باروری خارج شده‌اند. این افراد از آمار 22 درصدی هستند که به مراکز دولتی مراجعه کردند؛ و از آمار 78 درصدی که به مراکز خصوصی مراجعه کرده‌اند، اطلاعات درستی در دست نیست.

*آموزش باروری سالم در فضای مجازی

 از همه دردآورتر آن است که مراکز دانشگاهی علوم پزشکی در فضای مجازی عنوان «باروری سالم» را آموزش می‌دهند که تفکر مجریان این طرح در قالب وظایف بهورز مایۀ شگفتی است.

این سایت‌ها در آموزش خود عنوان می‌کنند: باید برای افراد نابارور در منازل نخست قفسه ای پر از دارو وجود داشته و دارو‌ها هم به روز باشد. در دومین مرحله، همه کسانی که تحت پوشش هستند، باید تحت کنترل باشند.

در این مرحله دستور به شناسایی آن‌ها داده و عنوان می­کند که برای آن‌ها برنامه ریزی کنید؛ حتی می‌گوید: به منزل آن‌ها بروید که چرا به موقع داروی خود را تحویل نگرفته است.

سپس در مطالبی تأمل برانگیز عنوان می­کنند: اگر خانواده ای دارای اولاد زیاد باشد، به آن‌ها توصیه کن تا خود را عقیم سازند!؛ طبق عقیدۀ این افراد، خانوادۀ پُرجمعیت کسانی هستند که دارای دو یا سه فرزند باشند!.

نکته دیگر در آموزش مجازی گروه مذکور این است که کسانی حق بارور شدن را دارند و باروری آن‌ها سالم است که سنّ آن‌ها بین 20 تا 30 سال و فاصلۀ بین دو فرزند نیز 3 تا 5 سال باشد!.

یعنی قبل و بعد از این سنّ، حق باروری نداشته و نمی‌تواند نمره ای کسب کند، حال چنین زنی می‌تواند چند فرزند به دنیا بیاورد که فاصلۀ سن بین فرزندان بین 3 تا 5 سال باشد.

وقتی چنین سخنانی از طریق مراکز علمی کشور به مردم آموزش داده می‌شود، این مسأله تداعی می‌گردد که جوان نباید ازدواج کند.

کیسینجر متفکر سیاسی آمریکایی می‌گفت؛ که از مردم جهان4 میلیارد نفر را باید کم کرد!. تمام مسلمانان یک میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون نفر هستند که تعداد 300 میلیون شیعه می‌باشند. با این که تعداد 4 میلیارد نفر مورد نظر غربی‌ها برای کاهش جمعیت، تعداد کل مسلمانان جهان بیشتر می‌باشد، اما برنامه‌های کشورهای غربی در خصوص کاهش جمعیت، ابتدا از کشورهای مسلمان شروع شده است.

غربی‌ها رسماً جنگ جمعیتی را اعلام کرده و برنامه ریزی می‌کنند؛ اگر مسئولین این موارد را ندانسته و به جوانان انعکاس ندهند، نمی‌توان در این مبارزه، موفق شد.

مقام معظم رهبری خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشتند: با کلمۀ قرارگاه آشنا هستم؛ من مدیری هستم که از اول انقلاب بوده ام؛ می‌دانم کلمۀ قرارگاه کلمه‌ای نظامی است، اما عمداً این کلمه را به کار می‌برم.

یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی! شما امروز به مثل یک قرارگاه هستید؛ قرارگاهی که در هجمۀ جنگ نرم، شما را در رأس آن قرار داده ام.

باید در جنگ نرم، یکدیگر را مدیریت کرده و برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم به حملۀ دشمن، جواب دهیم؛ در این جنگ هم ممکن است که ضربه بزنیم و هم ضربه بخوریم، اما ایستادگی کردن در مقابل برنامه‌های دشمن باید در رأس امور قرار گیرد.

امروز بعد از گذشت 4 سال از صحبت‌های مقام معظم رهبری، در حوزه، مساجد، دانشگاه و بین افراد تحصیل کرده حرکت‌هایی به وجود آمده و در همین راستا دوره‌های آموزشی متعددی نیز در کشور برگزار شده است. در این جنبش، مردم پشت سر رهبری هستند، اما آیا در دولت و مجلس نیز تغییر رویکردی برای این موضوع شکل گرفته است؟.

با این‌که ایران بیش از 77 میلیون نفر جمعیت دارد و سال هم یک میلیون نفر به این جمعیت اضافه می‌گردد، که این افزایش جمعیت بیشتر به خاطر تعداد زاد و ولد در دهۀ 60 می‌باشد؛ حال اگر نتیجه زاد و ولد متولدین دهه 60 بگذرد، احتمالاً در آینده رشد جمعیت مطلوب وجود نخواهد داشت.

برای مثال اگر سرعت سقوط در چند سال قبل را 100 فرض کنیم، الان این سرعت به 95 رسیده؛ برخی به اشتباه در اخبار عنوان می‌کنند: جمعیت کشور 4 درصد رشد داشته و جای نگرانی نیست؛ حال آن‌که سرعت کاهش جمعیت نسبت به شدت سقوط 4 درصد پایین آمده، و سقوط همچنان ادامه دارد.

در کشورهای غربی به­خاطر سبک زندگی، سنّ ازدواج از 30 سال به بالا می‌باشد، حال که در ایران که سن ازدواج بین 20 و25 سالگی است، بهداشت باید در خدمت مردم باشد.

*علوم مرتبط با موضوع جمعیت

علومی که در موضوع جمعیت دخالت دارند شامل: علم آمار جمعیت شناسی، علم اقتصاد، علوم تربیتی روانشناسی، مسائل دینی، سیاسی، امنیتی و بهداشتی می‌باشند.

مهم ترین نیروی هر کشوری، نیروی انسانی آن است؛ اگر آب، خاک و.. از بین برود، دوباره می‌توان با تلاش و مجاهدت آن را بازگرداند؛ اما اگرنیروی جوان در کشوری نباشد، قابل جبران نیست.

اصل و اساس برنامۀ تمام انبیاء این بوده که انسان به وجود آید؛ نه این که خاک و آب خوب وجود داشته باشد، ولی انسان‌ها در کمترین تعداد باشند.

در سالیان گذشته اعلام می‌کردند که ایران از نظر تعداد بیماران در آسیا، سالم ترین کشور و البته به بچه‌های 10و12 ساله مقابله با ایدز به صورت غیر منطقی و بدون برنامه ریزی های درست آموزش داده می‌شد.

بعد‌ها از سوی دولت بیانه ای صادر شد، مبنی براین‌که وضعیت ایران از فلان کشور عقب مانده آفریقایی (آن هم 16سال قبل) نیز بدتر است!. البته بعداً هم معلوم شد که آن کشور آفریقایی اصلاً در این زمینه آمار نداشته است. در حال حاضر باید گفت که ایران در مسألۀ ایدز وضع خوبی دارد و از نظر آمار این بیماری سالم است. ابتدا 3 هزار نفر آلوده بودند بعد هم این ارقام به 25 هزار و نهایتاً 27 هزار نفر رسیده است.

*شیوه آموزش مقابله با ایدز

باید در برنامۀ مقابله با ایدز به جای این که 77 میلیون آلوده شوند و ایدز را به بدترین شیوه به نوجوان آموزش دهند، همان افراد مبتلا را قرنطینه کرده، آموزش داد و سپس معالجه کرد.

چرا به اسم آموزش مقابله با ایدز جوان و نوجوان را به انواع بلاها که یکی ایدز بوده و ده‌ها مورد فساد و فحشاست، مبتلا کنیم؟!. باید به والدین هشدار جدی داده و آموزش‌های علمی را در قالب حیا و عفت ارائه دهیم.  

البته این بیماری باید ریشه کن شود؛ اما اگر روش آموزش به صورت صحیح نباشد، ایدز کنترل که نمی‌شود هیچ، بلکه توسعه هم پیدا خواهد کرد.

روش صحیح آموزش مقابله با ایدز، آن است که ابتدا والدین و مسئولین را نسبت به این مسأله آگاه کرده، سپس والدین با صحبت، کنترل و هدایت، فرزندان خود را مدیریت کنند.

امام(ره) در ابتدای انقلاب که جمعیت ایران 35 میلیون نفر بود، گفتند: جا دارد با 200 میلیون نفر در رفاه زندگی کنیم. هر کشوری برای رسیدن به نیازمند، به رشد جمعیت مطلوب است و در صورت نبود رشد جمعیت، رفاه نیز از بین رفته و فقر جایگزین آن می شود. حضرت امام(ره)، جمعیت 200 میلیونی را در ابتدای انقلاب مطرح نموده و مقام معظم رهبری نیز در سال 90 اظهار داشتند: بنده به جمعیت 150 میلیونی و کثرت جمعیت معتقد هستم.

فوائد جمعیت

کشور چین رتبه نخست رشد جمعیت در دنیا را داشته و در سازمان ملل نیز حق وِتو دارد؛ پیشرفت اقتصادی چین در سال  2014 میلادی رتبه اول جهان را کسب نموده است.

این کشور به علت کثرت جمعیت، در هر زمینه ای که اراده کند، می‌تواند رتبۀ نخست را به دست آورد؛ لذا می بینیم که در عرصه های جهانی بهترین دانشمند و ورزشکار و متخصص‌ها را دارد.

متأسفانه برخی خیال کرده و می‌گویند: اگر دو نخبه با هم ازدواج کنند، بچه‌های آن‌ها نیز نخبه خواهند شد!؛ بنابراین انسان‌های معمولی حق ندارند، فرزند آورده و باید آن‌ها را عقیم کرد!؛ فقط استادهای دانشگاه و نخبه‌ها باید فرزندآوری داشته باشند!.

روزی خدمت مقام معظم رهبری رسیده و ایشان اظهار داشتند: بروید هزار نفر از علما و نخبگان قم را با این مسأله آشنا کنید؛ اگر آنها تصمیم بگیرند، همه چیز عوض خواهد شد. سپس خاطر نشان کردند: جوانان مؤمن نیز باور کرده و فرزند آوری آن‌ها هم کم شده؛ جوانان را هم بیدار کنید.

*تناسب رشد جمعیتی و تعداد نخبگان

از نظر علم ژنتیک ثابت شده هر چه مقدار جمعیت بیشتر باشد، تعداد نخبه نیز بیشتر خواهد شد؛ مثلاً اگر در صد نفر دو نفر نخبه وجود داشته باشد، در صد میلیون و در یک میلیارد نفر نیز به همان نسبت نخبه وجود خواهد داشت.

هر چه جمعیت بالا رود، تعداد نخبه نیز بالا خواهد رفت؛ کشور چین این تجربه را به همه نشان داده است.

*حامیان اجرایی طرح کنترل جمعیت جهان

حامیان اجرایی طرح کنترل جمعیت جهان و تنظیم خانواده، آمریکا، سازمان ملل و در کنار این دو، بانک جهانی و بنیاد رفاه قرار دارند. این مجریان برای سقط جنین و عقیم سازی مردم برنامه ریزی کرده‌اند؛ عقیم سازی مردم به وسیلۀ آب شهری و واکسن‌هایی که از نوزادی تزریق می‌کنند، تا تغییراتی که در داروها، تغذیه و گیاهان انجام می‌گیرد را شامل می‌شود، قرارداد این طرح و برنامه‌ها بین برخی از دانشگاه‌های آمریکا، ارتش و سازمان اطلاعات این کشور منعقد گردیده و دانشگاه در خدمت سیاست مداران غربی است تا بتواند این طرح را در جهان اجرایی کند.

نقشه شوم استکبار

 در اوایل قرن بیستم میلادی کشورهای غربی با رصد همه جانبه در کشورهای جهان سوم، تیزهوشان را جذب نموده و وادار به مهاجرت به غرب می‌کردند و عنوان می‌داشتند که اگر این افراد در کشورهای خود بمانند، آماده اطاعت از سوسیالیست‌ها بوده و انقلاب‌های کمونیستی را رقم خواهند زد. البته کشورهای غربی، قبل از انقلاب نمی‌دانستند که قدرت مسلمانان آن قدر زیاد است که انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران را رقم خواهد زد.

اعتقاد این کشورها این است که اگر جمعیت کشوری (مسلمانان) زیاد شود، می‌تواند انقلاب‌هایی را در کشورهای دیگر به وجود بیاورد؛ کشورهایی که معادن و منابع آنها متعلق به غربی‌هاست!!.

اگر چنین کشورهایی جمعیت زیادی داشته باشند، خود به منابع و معادن نیاز داشته و در اثر مدیریت صحیح می‌توانند، قوی شده و انقلاب نمایند؛ در این صورت، بر این عقیده هستند که حاکمان آن‌ها از غربی‌ها دستور نخواهند گرفت.

بنابراین غربی‌ها در خصوص این گونه کشورها جمعیت این کشورها جلوگیری نموده و با کنترل جمعیت، از آنها کشورهایی حقیر و زیردست درست کرد، تا بتوان بر آن‌ها مدیریت نمود.

دنیای غرب برای کشورهای آفریقایی چنین برنامه ای را تدارک دیده اند و البته اجرا هم کرده‌اند؛ با این که سرزمین کشورهای آفریقایی انباشته از طلا می‌باشد، اما آن‌ها در فقر و بیماری دست به گریبان بوده و هر روز تعداد زیادی از مردم این کشور‌ها در اثر فقر جان می‌دهند.

*مهمترین هدف صهیونیست‌ها از کاهش جمعیت

اگر کشور یا کشورهایی رشد جمعیت مطلوب داشته باشند، به نفع سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهد بود؛ صهیونیست‌ها در صدد هستند تا کشورهای پرجمعیت را به سمت­کم جمعیت شدن سوق داده و سپس با تجزیه کردن آنها، دولت‌های سرسپرده را بر سر قدرت بیاورد.

درآخر باید گفت که ابتدا جلوی سیل را بایدگرفت، سپس به خانه سازی پرداخت. برای این بحث می توان یک مثال تاریخی زد، سرخ پوستان آمریکا با برنامه ریزی دولت این کشور، در خصوص کنترل جمعیت تقریباً از بین رفته‌اند و دیگر در ایالات متحده آمریکا نام و نشانی از سرخ پوست ها وجود ندارد و این قومیت به تاریخ پیوسته‌اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha