پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رفیعی

عضو هئیت علمی جامعة المصطفی با اشاره به اینکه امام(ره)، خدا محور بود و این تفکر را در کشور ایجاد کرد تصریح کرد: قبل از انقلاب در دانشگاه حتی نماز جماعت برگزار نمی‌شد ولی بعد از انقلاب بحث دین و نماز در دانشگاه‌ها رواج پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در جمع کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ضمن گرامی داشت یاد امام (ره) و شهدای انقلاب گفت: امام خمینی(ره) توانست تحول بزرگی را نه تنها در ایران؛ بلکه در تمام دنیا ایجاد کند.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) بیان کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند که ایمان بنده به خدا کامل نمی‌شود، مگر اینکه پنج ویژگی داشته باشد، توکلش به خدا باشد، کارهایش را به خدا واگذار کند، تسلیم امر خدا باشد، راضی به برنامه‌ریزی الهی باشد و در مشکلات صبور باشد که همه این پنج محور حول محور خدا می‌گذرد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به این که هرکس برای خدا دوست داشته باشد و برای خدا قلم بردارد ایمانش کامل است گفت: در اخلاق دینی برعکس اخلاق سکولار باید کار مثبت نیز برای خدا باشد و حتی اگر مسجدی نیز ساخته می‌شود برای خدا باشد.

وی با بیان این که یکی از ویژگی‌های امام (ره) خدا محوری بود افزود: امام خمینی(ره) همه چیز را از خدا می‌دانست و زمانی که خرمشهر آزاد شد اعلام کردند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی با اشاره به این که امام(ره)، خدا محور بود و این تفکر را در کشور ایجاد کرد تصریح کرد: قبل از انقلاب در دانشگاه حتی نماز جماعت برگزار نمی‌شد، ولی بعد از انقلاب بحث دین و نماز در دانشگاه‌ها رواج پیدا کرد.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که عده‌ای با دنیا به آرامش می‌رسند، ولی عده‌ای دیگر هستند که با یاد خدا آرامش پیدا می‌کنند و هر کس با خدا مأنوس باشد این آرامش را پیدا می‌کند.

استاد المصطفی ابراز داشت: شرایط اوایل انقلاب بسیار سخت بود، کشور با مشکلات بسیاری رو به رو بود، ولی امام کاملاً آرامش داشتند.

وی جامعیت امام(ره) را ویژگی دیگر بنیان‌گذار انقلاب دانست و گفت: گاهی افرادی که به پستی می‌رسند از مسائل جزئی غافل شده و کل نگر می‌شوند ولی امام (ره) با اینکه رهبر جامعه اسلامی بودند، ولی جامعیت داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی اذعان داشت: امام(ره) در زندگی روی جزئیات توجه داشتند و در رفتار با همسر و فرزندان جنبه‌های مختلفی مانند تواضع، فروتنی و دقت را رعایت می‌کردند و همه چیز را در جای خود انجام می‌دادند و رهبری انقلاب موجب نمی‌شد که به مسائل زندگی نپردازد.

وی ویژگی بعدی امام (ره) را فراست و تیزبینی عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که مؤمن باید تیزبین باشد؛ امام(ره) بسیار تیزبین و با فراست بودند و به کوچک‌ترین جزئیات توجه می‌کردند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به ویژگی شجاعت امام گفت: امام(ره) برای خدا حرف می‌زد و از هیچ چیزی نمی‌ترسید و زمانی که جنگ شروع شد گفتند که دیوانه‌ای سنگی را انداخته و رفته است و این سنگ را باید به خودش بازگردانیم.

وی با بیان اینکه امام(ره) بسیار متواضع بود مطرح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که رهبر من آن طفلی است که نارنجک به خود می‌بندد و به زیر تانک می رود. او را پیشوای خود قرار داده، در برابر مردم بسیار متواضع بودند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha