یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
طلاب

حوزه/ گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان ساری مقیم حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات آیت الله صالحی مازندرانی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حمزه علی صادقی درگردهمایی طلاب و فضلای ساری  مقیم حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات آیت الله صالحی مازندرانی برگزار  شد، وظیفه روحانیت در این عصر را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: روحانیت وظیفه حفظ ارزش های دینی و واکسینه کردن جامعه از هر آلودگی اعتقادی را به عهده دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ساری ادامه داد: در همه زمان ها متدینین، دین را از علما و حوزه ها می گرفتند، علما، ثابت کرده اند که دین شناس متبحر می باشند و زندگی آنها براساس و محور دین است و هر چه غیر از آموزه های اهل بیت(ع) است توجه ای به آن نمی کنند.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: رسالت روحانیت ادامه دهنده  همان رسالت انبیاء می باشد. امام خمینی(ره) با معنویت و اخلاصی که داشت، مردم را به دور دین و اسلام جمع کرد و مردم متدین ایران اسلامی دین شناسی، ادب اخلاق، معنویت و مردمداری را در این فقیه دیدند و جذب او شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ساری ادامه داد: شما طلاب و فضلا در همان مسیری قرار دارید که انبیاء معصومین و بزرگان دین قرارداشتند. بنابراین با اخلاق، رفتار، ادب، مردم داری و معنویت مردم و به خصوص قشر جوان را به خود جذب کنید و با بیانی زیبا و فصیح آموزه های اسلام و غنی شیعه را بگوید.

وی خاطر نشان ساخت: طلبه باید درکنار معنویت، دین شناس قوی باشد تا بتواند زمانی که وارد جامعه شد، پاسخگوی قوی در مشکلات اعتقادی و دینی مردم باشد.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: امروز ظرفیت جامعه بسیار عالی است. مسجد، مدرسه و کانون های فرهنگی ظرفیت ها خوبی برای تبلیغ هستند، اما باید طوری درس بخوانیم تا توان پاسخگویی به نیازها را داشته باشیم

 وی افزود:  باید مبلغ با دغد دغه های فکری مردم آشنا باشد و براساس آن مشکلات، خود را مجهز به علم کند. باید دانش لازم با پیشرفت علم و تکنولوژی، در طلاب وجود داشته باشد تا بتوانند جامعه علمی را اداره کنند.

حجت الاسلام صادقی گفت: مبلغ لازم است مخاطب شناس قوی باشد؛ بنابراین وقتی بداند مخاطب او کیست و سطح علمی او تا چه اندازه  می باشد و این قشر به دنبال چه چیزی است، راحت تر می تواند جوابگوی نیازها آنان باشد.

انتهای پیام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha