چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام بیات مدیر حوزه زنجان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان زنجان، شاگرد پروری را از ویژگی های بارز عالم فقید مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد تقی خاتمی خواند و گفت: ایشان در طول عمر پربرکت خود حدود هزار شاگرد تربیت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن بیات در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با تسلیت ارتحال آیت الله حاج شیخ محمد تقی خاتمی، از علمای برجسته استان زنجان، اظهارداشت: این عالم ربانی از استوانه های حوزه علمیه زنجان بود که سابقه بیش از نیم قرن شاگرد پروری را در پرونده خود ثبت کرده است.

وی افزود: یکی از دغدغه های اصلی این عالم ربانی تبلیغ و گسترش آموزه های اهل بیت(ع) بود و در این زمینه تلاش می کرد تا با تربیت توانمند این مهم را نهادینه کند.

مدیر حوزه علمیه زنجان، با اشاره به برگزاری نکوداشت مجاهدت های علمی و تبلیغی این عالم ربانی در سال گذشته، یادآورشد: برای برگزاری باشکوه برنامه، اقدام به دعوت شاگردان این عالم ربانی گردید که قریب به هزار شاگرد شناسایی شدند و اکثر این افراد از فضلای صاحب نظر می باشند.

وی با بیان این که آیت الله خاتمی، پناهگاه طلاب بود، ادامه داد: ایشان بر تربیت طلاب توانمند بسیار تاکید داشت و عمر شریف خود را در حوزه و  امر مقدس تدریس سپری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بیات، متقن خوانی و مباحثه را از ضروریات طلاب از نگاه آیت الله خاتمی عنوان کرد و بیان داشت: ایشان تا سال های آخر عمر خود، به طور مستمر به امر تدریس اهتمام داشت و مخالف تعطیلی های زیاد برای طلاب بود.

وی در ادامه با اشاره به بعد سیاسی و اجتماعی شخصیت آیت الله خاتمی(ره)،  ابرازداشت: این عالم فقید از مدافعان انقلاب، نظام و رهبری بود و بر حمایت از انقلاب اسلامی تاکید می کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان  در مباحث اجتماعی نیز  بر رسیدگی به امور مستمندان، فقرا و مناطق محروم تاکید بسیاری داشت.

مدیر حوزه علمیه زنجان با اشاره به زمان تشییع پیکر مرحوم آیت الله خاتمی، گفت: مراسم تشییع پیکرپاک این عالم ربانی، ساعت 15 امروز آغاز و در گلزار شهدای زنجان به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha