جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر کسی با همه وجود به علمش عمل کند، وارث انبیاء خواهد شد، این راه برای همه طلاب باز است تا مانند علمای بزرگی همچون حضرت امام خمینی (ره) قائم به عقل و عمل بتوانند در مقابل طاغوت بایستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار جمع کثیری از طلاب علوم دینی مدارس مختلف حوزه علمیه قم که در نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا برگزارشد اظهار داشتند: طلاب باید همواره بابت توفیق حضور در فضای علم و دین شاکر خداوند باشند که بهترین راه آن خوب آموختن، باور کردن، عمل کردن و منتشر کردن آموخته های خود است.

ایشان طلاب را به عمل کردن به آموخته های خود توصیه کردند و بیان داشتند: ویژگی برتر انبیاء و اولیاء این است که علم را با عمل هماهنگ کردند و ما نیز باید به صورتی طلاب را در مدارس علمیه تربیت کنیم که انگیزه و اندیشه آنها با هم رشد کند و در کنار علم، عمل نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد چرا که عموم جامعه بیش از آنکه علم علما را مورد توجه قرار بدهند عمل آنها را مدنظر می گیرند و به آن تاسی می کنند.

معظم له خاطرنشان کردند: قرآن کریم تنها کتابی برهانی است که برهان نظری و برهان عملی را در کنار هم مورد توجه قرار می دهد، مانند جایی که داستان حضرت ابراهیم(ع) را بیان می کند و می فرماید هنگامی که حضرت ابراهیم(ع) می خواست در مقابل بت های سنگی برهانی برای خدای یگانه ارائه کند بیان داشت من خدایی می خواهم که دلم را به او بسپارم.

 حضرت آیت الله جوادی آملی انبیاء و اولیاء را الگوی هماهنگی علم و عمل معرفی کردند و اظهار داشتند: انبیاء و اولیاء راه هماهنگی علم و عمل را به ما نشان دادند و آن راه این است که ما علم الدراسه را زمینه و وسیله قرار دهیم و با عمل کردن به آن به علم الوراثه برسیم، یعنی علمی که بعد از مرگ هم همراه انسان باشد و کاربرد آن محدود به چند روز دنیا نباشد.

ایشان تاکید داشتند: اگر کسی با همه وجود به علمش عمل کند، وارث انبیاء خواهد شد و انبیاء علم الوراثه را در اختیار او خواهند گذاشت، این راه برای همه طلاب باز است تا مانند علمای بزرگی همچون حضرت امام خمینی (ره) قائم به عقل و عمل بتوانند در مقابل طاغوت بایستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha