سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عباس جعفری

حوزه/ مسئول کمیته علمی همایش بین المللی حضرت امام سجاد(ع) از برگزاری این همایش در تابستان سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام جعفری فراهانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار داشت: معرفی معارف، تاریخ و سیره اهل بیت(ع) به صورت صحیح و بدون غلوّ از جمله اهداف برگزاری این همایش می باشد.

وی ادامه داد: اطلاق کلمه "امام بیمار" بر امام زین العابدین(ع) یا این شبهه که ایشان در مسائل سیاسی نقشی نداشته اند، ما را بر آن داشته تا با برگزاری این همایش پاسخی به آن داده و برای کم کاری هایی که درباره ائمه اطهار(ع) صورت پذیرفته، حرکتی انجام دهیم.

مسئول کمیته علمی همایش بین المللی امام سجاد(ع) با اشاره به محورها و موضوعات فراخوان مقالات، ابراز داشت: "زندگانی امام سجاد(ع)"، "اوضاع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عصر امام سجاد(ع)"، "امام سجاد(ع) و حماسه کربلا"، "میراث علمی امام سجاد(ع)" و "اصحاب، راویان و شاگردان امام سجاد(ع)"، از محورهای اصلی فراخوان می باشد.

حجت الاسلام جعفری فراهانی با اشاره به شرایط این فراخوان، خاطرنشان ساخت: ارسال چکیده و اصل مقالات با استاندارد محتوایی و شکلی علمی پژوهشی، ارسال چکیده مقاله کمتر از 350 کلمه و اصل مقاله کمتر از 7500 کلمه و درج مشخصات، درجه علمی، شماره تماس و نشانی الکترونیکی نویسنده از جمله شرایط این فراخوان می باشد.

وی آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله را پایان فروردین ماه 1394 عنوان کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال مقاله، خرداد ماه سال آینده و زمان برگزاری همایش، تابستان همان سال می باشد.

مسئول کمیته علمی همایش بین المللی امام سجاد(ع) تصریح کرد: همزمان با برگزاری همایش، از نویسندگان مقالات ممتاز و برگزیده تجلیل و به صاحبان مقالات پذیرفته شده، لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری فراهانی ادامه داد: مقالات برگزیده در کتاب مجموعه مقالات همایش به زبان فارسی و عربی منتشر خواهد شد.

وی افزود: شرکت کنندگان متن مقالات را به پست الکترونیکی cis@ahl-ul-bayt.org ارسال نمایند.  

مسئول کمیته علمی همایش در پایان بیان داشت: آدرس سایت همایش:www.sahife.org  و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 32131417-025 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha