شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 344426
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
خانواده

حوزه/ نشست«خانواده و سلامت روان» از سلسله نشست‌های خانه خوبان با حضورخانواده های روحانیون و طلاب در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 به­ گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمددولتخواه دراین نشست بیان داشت: موضوع خانواده و سلامت روان از مباحث بسیار مهم در خانواده است و توجه به این موضوع در بهتر شدن روابط زوجین و برای هموار شدن ادامه مسیر بسیار مؤثرخواهد بود.

وی اظهار­داشت: سلامت روان از بالاترین نعمت­ها است و هیچ لباسی زیبنده­تر­از سلامت نیست. یک خانواده سالم، زمانی پویا است که از سلامت روانی سالمی برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام دولتخواه ابراز داشت: سلامت روان زوجین می تواند بسیاری از ناهنجاری ها را در خانواده کاهش دهد و یک زندگی آسمانی­که مطلوب خدا وائمه طاهرین(ع) باشد را رقم بزند و این کارمیسرنمی­شود، جز­این­که زندگی براساس آموزه های دینی و اسلامی شکل بگیرد و بر طبق موازین شرع ادامه مسیر دهد.

مشاور امورخانواده یادآورشد: اسلام به ابعاد سلامت جسمانی، مالی، قلبی و معنوی توجه زیادی دارد و برطبق آیات و روایات هیچ سلامتی به اندازۀ سلامت قلب و هیچ بیماری، مانند بیماری قلب نیست و قلب خواستگاه خوبی ها و بدی ها است.

وی افزود: اسلام تاکید فراوانی بر مسئله سلامت جسمانی دارد، ولی برای سلامت روان و قلب ارزش فوق العاده ای قائل است و روابط زوجین یکی از ابعاد سلامت است و اختلالات روانی نیز از عوامل بیماری جسمانی است.

معاون فرهنگی تربیتی مؤسسه امام خمینی(ره) خاطر­نشان ساخت: بیماری جسمانی مانند اختلالات روانی زمانی­که به جسم برسد، هیچ نشانۀ جسمانی نخواهد داشت و در حقیقت این بیماری از روح به جسم وارد شده و در اصطلاح عرف می­گویند فلانی بیماری عصبی دارد.

 حجت‌الاسلام دولتخواه ابراز داشت: الگو­های اسلام در ابعاد روانی، اجتماعی، معنوی و جسمانی بنا شده است. اگر در زندگی درست الگو برداری­کنیم، به بیراه نخواهیم رفت. مشکل عمده خانواده­ها این است­که الگو برداری آنها اشتباه است و همین عاملی برای مشکلات روانی و عصبی در خانواده و  بین زوجین شده است.

وی افزود: باید بیماران روانی حمایت شوند و زوجین برای برطرف شدن­ مشکل به همدیگر­کمک­کنند و روحیه و امید دهند این کارها سبب تقویت سیستم عصبی وجسمی خواهد شد و در سلامت روانی بسیار مؤثر خواهد بود.

معاون فرهنگی تربیتی مؤسسه امام خمینی(ره) خاطر نشان ساخت: منشاء ناسزا گفتن و بدخلقی های زوجین، با بیماری خاص در قلب و عملکرد ضعیف سیستم ایمنی رابطه دارد.

 انتهای پیام:40/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha