سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام فاطمی نیا

حوزه/ استاد فاطمی نیا گفت: آیت الله انصاری شیرازی حکیمی الهی بود که عرفان و فلسفه و عشق به اهل بیت(ع) و قرآن را با هم داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا امشب در مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله انصاری شیرازی در مسجد اعظم با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) گفت: ایشان فرمودند، هر کس که با قلبش می تواند به خدا برسد، نیازی نیست که بیخود دست و پایش را آزار دهد.

وی افزود: معنی این کلام عرفانی آن است که این بندگان خدا که همه عمر خود را به سختی نیز عبادت کرده اند به ما می گویند که هر کاری که می خواهیم برای خدا انجام دهیم ابتدا باید با قلب خود آن را باور کنیم.

سخنران مراسم بیان کرد: همیشه به طلاب عرض می کنیم که اگر می خواهید دروس حوزه را شروع کنید، ببینید آیا با قلب خود به این راه پایبند و امیدوار هستید و اگر نیستید هرکاری نیز انجام دهید به جایی نمی رسید.

وی گفت: امام راحل فرمودند، طلاب باید در کنار رسائل و مکاسب، حتما اخلاق بخوانند و اگر این اخلاق را نخوانند این علم به درد آنها نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا با بیان این‌که عبادت در  اسلام به کیفیت آن است نه کمیت،بیان کرد: کسی که اهل بیت(ع) و معارف این حضرات را رها کند و به دنبال فلسفه و علوم دیگر برود قطعا به هیچ جا نخواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت نقد علمی تصریح کرد: باید در نقد مثل زنبور عسل باشیم و اگر چیزی را نقد کنیم شیرینی ها و خوبی ها را بگیریم و بگوییم نه اینکه مثل مگس حتما به سراغ اشیای کثیف برویم.

استاد فاطمی نیا  گفت: برخی به اشتباه می گویند که برخی بزرگان که به سمت فلسفه رفته اند یعنی آنها دیگر از دایره عشق و ارادت عملی به اهل بیت(ع) خارج شده اند؛ حال باید از آنها سوال کرد که آیا ما از علامه و آیت الله انصاری شیرازی ها اهل بیتی(ع) تر داریم؟ آیا از امام(ره) اهل بیتی(ع) تر داریم؟ اگر کسی در کنار عشق و ارادت به اهل بیت(ع) به خاطر استعداد و نبوغش به سراغ برخی از مباحث فلسفی رفت باید او را کافر بدانیم؟ این سخنان منتهای بی تقوایی است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که علیه کسی نقد علمی می کند، باید ابتدا خودش به آن علم تسلط داشته باشد و اگر تسلط ندارد، حق ندارد درباره فعالان در آن علم صحبتی کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا بیان کرد: آیت الله انصاری شیرازی حکیمی الهی بود که عاشق حضرات اهل بیت(ع) بود؛ ایشان عرفان و فلسفه و عشق به اهل بیت(ع) و قرآن را با هم داشت و به همین خاطر الگویی کم نظیر برای همه طلاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha