پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
59

حوزه/ شیخ الدراجی: جهان غرب از آنجا که از میزان قدرت جنگ فرهنگی و فکری آگاه است، تلاش می کند مفاهیم و ارزش های جامعه ما را وارونه جلوه دهد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، مؤسسه «العرفان للثقافة الإسلامية»، اولین همایش سالیانه خود را با همکاری آستان مقدس حسینی و با حضور شخصیت های دینی و دانشگاهی کشورهای مختلف در شهر کربلا برگزار کرد.

شعار این همایش «اسلام اصیل رو در روی گروه های تکفیری» بود.

بر پایه این گزارش واکنشی جدی نسبت به حملات بیرحمانه معاصر به اسلام و تلاش برای تخریب چهره اسلام به وسیله افکار وارداتی و انحرافی و اقداماتی که هیچ ربطی به دین ندارد برگزار گردید.

شیخ احمد الدراجی مدیر مؤسسه "العرفان" در گفتگو با واحد تبلیغات حرم مطهر حسینی می گوید: فکر اولیه برپایی این همایش در واکنش به حملات استعماری غرب و هم پیمانان او در منطقه به اسلام اصیل ایجاد شد؛ چون آنها می خواستند اسلام را دینی بی اساس جلوه دهند که مبتنی بر هیچ اندیشه و فرهنگی نیست و زبانی جز خشونت و شمشیر نمی شناسد.

وی افزود: در نتیجه این تفکرات و نیرنگ غربی ها بود که گروه های جنایتکار داعش به وجود آمدند و به نام اسلام، انسان های بی گناه را می کشند.

الدراجی گفت: اندیشه و فرهنگ دو سلاح این معرکه هستند و از این رو مؤسسه العرفان تصمیم گرفت با برپایی اولین همایش سالیانه خود در برابر افکار تکفیری بایستد تا از این طریق به جهانیان بگوییم ادعاهایی که به دین اسام نسبت داده می شود بی اساس و جعلی است.

وی خاطر نشان کرد گروه های گمراهی که لباس اسلام بر تن دارند و شعارهای اسلامی هم بر زبان دارند، کاملا از اسلام به دور هستند و جهان غرب نیز چون از میزان قدرت جنگ فرهنگی و فکری آگاه است، تلاش می کند مفاهیم و ارزش های جامعه ما را وارونه جلوه دهد.

هیثم حسن عارف، رییس کمیته برگزاری همایش نیز گفت: هدف اصلی از برپایی این هماش عقیم ساختن افکار تکفیری است که البته مبانی فکری و دینی ضعیفی هم دارند، ولی  متاسفانه مردم کم خرد و به آنها ملحق می‌شوند.

 وی افزود در این همایش ده مقاله از کشورهای متعدد مانند الجزائر و لبنان و سودان و ایران و عراق برای ارائه در نظر گرفته شده و نتیجه نهایی همایش به صورت کتاب منتشر و توزیع خواهد شد.

لازم به ذکر است دو مقاله از ده مقاله این همایش متعلق به محققان ایرانی بود: اولین مقاله از شیخ عبدالکریم آل نجف با عنوان «الارهاب والتكفير ، ظاهرة إسلامية أم صناعة غربية»؛ (ترور و تکفیر، پدیده ای اسلامی یا ساخته غرب) و دومین مقاله متعلق به دکتر نذیر الحسنی با عنوان «التكفير السلوكي ..جذور والمنطلقات»؛ (رفتار تکفیر، ریشه ها و فرضیات).

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha