چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله بهسودی کابلی

حوزه/ همایش اندیشه های علمی و عملی آیت الله شهید سید محمد سرور واعظ بهسودی کابلی، امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این همایش با همکاری شورای علمای شیعه افغانستان مقیم حوزه علمیه قم و دفتر تبلیغات اسلامی و با حضورعلما و طلاب افغانستانی و نمایندگان بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

در ابتدای این همایش پیام رئیس جمهورافغانستان قرائت شد که در بخش هایی از این پیام آمده: بدون شک آیت الله واعظ بهسودی کابلی از شخصیت های بزرگ علمی و معنوی افغانستان بودند که توانستند در طول عمر شریف خود، در ضمن فعالیت های علمی ، سیاسی و اجتماعی خدمات زیادی انجام دهند وبا تعلیم شاگردان و خطابه های تاثیرگذار منشاء برکات زیادی بوده است.

اشرف غنی افزوده است: جامعه علمی کشور افغانستان از تالیفات و خدمات علمی و آموزشی این فقید سعید بهره های فراوان برده است و فقدان ایشان ضایعه ای بزرگ برای مردم افغانستان بود و زمان زیادی طول خواهد کشید تا شخصیت های دیگر جای ایشان را پر نمایند.

همچنین سخنرانی حجت الاسلام حسینی ترکستانی، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان نیز از دیگر بخش های این همایش بود .

وی درسخنانی گفت:نقش علما در شکل گیری و هدایت جامعه  قابل توجه است، دفاع از اسلام ، قضاوت ، تدریس و دفع شبهات از فعالیت های علمای این مرز و بوم بوده که یکی از این افراد آیت الله العظمی بهسودی کابلی است.

وی افزود: ایشان به عنوان یکی از افراد برجسته علمی و معنوی در طول عمرش با تلاش های فراوان توانست شاگردان زیادی تربیت کند و فقدان او ضایعه ای بزرگ بود.

حجت الاسلام حسینی ترکستانی خاطر نشان کرد: علمای زیادی از قم ، مشهد و کابل مقالات فراوانی به این همایش ارسال کردند و مقالات علمای اهل سنت بیش از علمای شیعه بود و این نکته مهمی است که طلاب و علمای ما را به سوی تعامل و وحدت سوق می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha