پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با اشاره به وجود کتابخانه های مهم در کشورهای اسلامی گفتند: ارتباط با آنها بسيار مفيد و ارزشمند است و بايد از سرمايه عظیم علمي آنها نيز استفاده نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار رییس سازمان اسناد و  کتابخانه ملی با تقدير از تلاش های صالحی امیری اظهارداشتند: کار شما در انتشار و احياء کتب و حفظ آثار گذشتگان به ويژه آثار ديني و فرهنگی کشور بسيار با اهميت است.

ایشان افزودند: تاریخ اسلام، کشور، سوابق اقوام و ملل همه در کتاب ها مذکور است و عالم و دانش و فنون مختلف و هنر اسلامي در کتابخانه ها است؛ بايد آنها را به طور صحیح و کامل به نسل جدید و آيندگان منتقل نمود. البته باید افراد متخصّص، دقیق و محقّق با شما در این برنامه همکاری نموده تا بتوانيد به بهترين نحو ممکن به مردم علم دوست این آثار را نشان دهید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  در بخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود کتابخانه های مهم در بعضي از کشورها نظیر؛  هند، تونس و مراکش گفتند: این کشورها  دارای کتابخانه های بزرگ و مهمّی هستند که ارتباط با آنها بسيار مفيد و ارزشمند می باشد و بايد از سرمايه عظیم علمي آنها نيز استفاده نمود.

این مرجع تقلید  با ذکر خاطراتی از سفر خود به هندوستان قبل از انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بعضي از کتابخانه هایی که آنجا مشاهده کرده ام آن قدر بنده را تحت تأثير قرار داد که واقعاً نمي خواستم از آن محيط علم و کتاب بيرون بيايم و به دوستان مي گفتم علم در اينجاست و بايد آن را به ديگران منتقل کنيم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha