جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوادی

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که نباید اجازه داد بی عقل ها ننگ دیگری را در عرصه فرهنگ بر جای گذارندگفت: ایران کشور اصیلی است که شناسنامه معتبر و سنگینی دارد؛ کتابخانه ها و دانشمندان مسلمان، شناسنامه ایرانیان هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار با صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر اینکه ملتی رشد می کند که دارای شناسنامه باشد، اظهار داشتند: کشورهایی که شناسنامه ندارند، ترقی نمی کنند یا مجبورند شناسنامه جعلی داشته باشد؛ آمریکا دانشمندان کشورهای دیگر را جمع کرده است و شناسنامه جعلی دارد.

معظم له با بیان اینکه داشتن پیشینه فرهنگی از عوامل رشد ملت ها است، گفت: ایران کشور اصیلی است که شناسنامه معتبر و سنگینی دارد؛ کتابخانه ها و دانشمندان مسلمان، شناسنامه ایرانیان هستند. 

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه گاهی شمشیرها در اختیار بی عقل ها قرار می گیرد و کتابخانه اسکندریه را از بین می برند، تصریح کردند: نباید اجازه داد بی عقل ها ننگ دیگری را در عرصه فرهنگ بر جای گذارند.   

ایشان افزودند: باید از ابزار روز نظیر اسکن و تبدیل کتاب ها به نسخه های دیجیتال برای حفظ آثار کهن استفاده کرد.

معظم له با اشاره به اینکه گردآوری کتاب های خطی در یک نقطه هرگز مصلحت نیست، ابراز داشتند: ذخایر فرهنگی کشور نباید در یک نقطه جمع آوری شود، چرا که خطرات متعددی این ذخایر را تهدید می کند. 

این مرجع تقلید با اشاره به سرقت میراث فرهنگی اسلام، اظهار داشتند: امروز این آثار سرقتی از دوره های مختلف تاریخی، در موزه های غرب نمایش داده می شود. 

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه برخی افراد درک علمی و فرهنگی از حفظ میراث کشور را ندارند، گفتند: ایران، کشور اسلامی است که به خوبی اسلام را پذیرفت و مردم آن باهوش و اصیل هستند. 

ایشان با اشاره به اینکه سادات، فرهنگ شیعه را به طبرستان ایران آوردند، ابراز داشتند: نیاکان ما باهوش بودند که فرهنگ اهل بیت(ع) را پذیرفتند.

معظم له با بیان اینکه داعش امروز خطری مهم برای فرهنگ اسلام است، اظهار داشتند: این گروه آثار متعدد اسلامی را نابود کرد و امروز دستش به مکه و مدینه نمی رسد وگرنه آثار اسلام را نابود می کردند.

این مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به اینکه مهندسین کشور همچون کارگر و عمله مستشاران خارجی بودند، گفتند: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد علمی کشور و متکی به استعدادهای جوانان هستیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه آثار علمی مفاخر و دانشمندان کشور نقد و بررسی شود، ابراز داشتند: نباید فقط به تکریم و تجلیل شخصیت های علمی بسنده کرد. 

ایشان در پایان خاطرنشان کرد: کتابخانه ها درگیر مسائل سیاسی و تحریم نیستند و نسبت به گردآوری بیشتر نسخه های فرهنگی کشور اهتمام داشته باشید.

انتهای پیام/313 /33

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha