چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجید خالق پور - جامعه المصطفی

حوزه / دبیر علمی جشنواره بین المللی شیخ طوسی گفت: امسال 514 اثر در سال 92 در بدنه المصطفی در حوزه پژوهشی تولید شده است که 481 اثر، تالیفی است؛ 25 اثر ترجمه، 7 اثر تصحیح و تحقیق و 1 اثر تقریر به این جشنواره راه یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام خالق پور، امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی شیخ طوسی گفت: پژوهشگران برگزیده این جشنواره، از جمله نخبگان و پژوهشگران فعال و پرکار در عرصه های علمی هستند که باعث درخشش جامعه المصطفی در حوزه علمی جهان اسلام شده‌اند.

وی افزود: یکی از ثمرات این جشنواره ها، ارزیابی زمینه‌های علمی و پژوهشی در این جامعه است؛ این جشنواره هر ساله به بررسی پژوهش‌های سال گذشته می پردازد.

دبیر علمی جشنواره شیخ طوسی تصریح کرد: امسال 514 اثر در سال 92 در بدنه جامعه المصطفی در حوزه پژوهشی تولید شده است که 481 اثر، تالیفی است؛ 25 اثر ترجمه، 7 اثر تصحیح و تحقیق و 1 اثر تقریر به این جشنواره راه یافته است.

وی گفت: 223 نفر در این بین در سطح دکتری و سطح چهار و 183نفر در سطح سه و ارشد در این جشنواره شرکت داشته اند.

حجت الاسلام خالق پور اظهارکرد: در این بین 370 اثر از سوی طلاب و مابقی از سوی اساتید و کارکنان جامعه المصطفی تولید شده است.

وی افزود: طلاب 25 ملیت در این جشنواره شرکت داشته اند که البته نست به سال‌های گذشته سیر صعودی داشته است؛ در سال گذشته قلم های پژوهشگران بیشتر در حوزه فلسفه، کلام، قرآن و حدیث فعال بوده بیشتر پژوهشگران در این حوزه‌ها دست به قلم شده‌اند.

وی گفت: سال 92 بر اساس آثاری که به این جشنواره ارسال شده را می‌توان سالی فلسفی، قرآنی و حدیثی نام گذاشت؛ البته در این بین باید در همه موضوعات به شکل جدی ورود کرد.

حجت الاسلام خالق پور اظهارکرد: بیشتر این آثار مرتبط با مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) است و نمایندگی مشهد و مجتمع عالی فقه در این عرصه رتبه‌های بعدی را کسب کردند؛ نکته جالب این است که پژوهشگران زن، فعالیت بیشتری در این جشنواره داشته اند.

وی با اشاره به موضوع بخش ویژه هفدهمین جشنواره افزود: تعداد کشورهایی که در بخش ویژه شرکت داشته‌اند، از 8 کشور بوده و در این بخش بانوان نیز شرکت بیشتری داشته اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha