شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صافی سرافراز

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با توصیه به رئیس صدا وسیما گفتند: در برنامه‌ها بايد از وجود علما و روحانيت آگاه به مسائل و مباني اسلام استفاده شود و از نشر مطالب ضعيف و سست جلوگيري شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز(جمعه اول اسفند) در دیدار دکتر سرافراز رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ضمن اشاره به مسئولیت بزرگ صدا و سیما اظهارداشتند: صدا و سيما يکي از نهادهاي مهمّ مملکتي است که با نهادهاي ديگر کاملاً تفاوت دارد. مسئوليت بسيار بزرگ و سنگیني بر دوش شما نهاده شده است که مهم‌ترين آنها هدايت و ارشاد مردم مي‌باشد. صدا و سيما يک مدرسه بزرگ علمي و فکري مي‌باشد که با افکار و اعتقادات مردم در ارتباط مستقيم است، لذا باید مدرّسين اين مدرسه، انسان‌هاي آگاه، متعهّد و عالم باشند.

معرفی معارف اهل بیت(ع)وظیفه اصلی صدا وسیما

ایشان، معرّفی معارف والای اهل بیت علیهم السلام را از وظایف اصلی صدا و سیما دانستند و افزودند: اگر امروز دشمنان اسلام بخصوص گروه خطرناک و تروريستي داعش، چهره رحماني اسلام را خشن معرّفي مي‌نمايند، بايد ما در مقابل، بتوانيم حقيقت اسلام و معارف نوراني قرآن را به دنيا ارائه دهيم. وظيفه بزرگ شما، تبليغ مباني بلند تشيّع و معارف والاي اهل بيت عليهم السلام است. تعظيم شعائر ديني به معناي واقعي کلمه از اهداف اوليه صدا و سيما مي‌باشد که بايد در همه برنامه‌ها ملاحظه شود.

حضرت آیت الله  صافی در بخش ديگري از سخنان خود گفتند: در برنامه‌ها بايد از وجود علما و روحانيت آگاه که به مسائل و مباني اسلام آگاهي کامل دارند استفاده شود و از نشر مطالب ضعيف و سست که موجب رنجش خاطر مردم با ايمان مي‌شود جلوگيري شود.

توجه به مسئله حجاب و عفاف

ايشان توجه به مسئله حجاب و عفاف در برنامه های مختلف صدا و سیما را لازم دانسته و بیان داشتند: سعي کنيد در تمام فيلم‌ها و برنامه‌ها، عفاف و حجاب و پوشش اسلامي مراعات شود و از نشان دادن صحنه‌هائي که مخالف با عفاف و حجاب است جلوگيري گردد.

احترام ایام فاطمیه نگه داشته شود

معظم له در بخش  ديگري ازسخنان خود با توجه به اینکه سال جدید با ایام فاطمیه تقارن دارد گفتند: خیلی مواظب باشید که احترام ایام فاطمیه نگهداری شود و در برنامه های خود حرمت این ایّام مقدس حفظ شود و نوروز امسال نوروز فاطمی باشد.

حضرت آیت الله صافی در پایان این دیدار با مسألت توفیق برای دکتر سرافراز  اظهارداشتند: سعی کنید حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از شما راضی باشد و وجود مبارک ایشان مسرور و خرسند شوند. البته ما با توجه به اینکه شما از خانواده روحانیت هستید توقع و انتظار بیشتری هم داریم که همه شئون اسلامی در این سازمان بزرگ رعایت شود و از این فرصت پیش آمده، به بهترین وجه ممکن استفاده کنید و نواقصی را که وجود داشته برطرف نمایید. ما هم برای شما دعا می کنیم که در این کار مهمّ موفق باشید و بدانید «من کان لله کان الله معه»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha