جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد تقی خاتمی

حوزه / مراسم گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله محمد تقی خاتمی زنجانی با حضور مراجع، علما، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که در مسجد رفعت قم برگزار شد، آیت الله العظمی  شبیری زنجانی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری مدیر  حوزه های علمیه و حجج اسلام والمسلمین خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و سید محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و جمعی از اساتید و فضلای حوزه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام خان محمدی، از شاگردان آیت الله خاتمی زنجانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد حوزه گفت: برخی از انسان ها در زندگی خود، به دلیل بندگی خداوند، به مقاماتی دست می یابند که صرف نگاه کرده به چهره آنها، بر انسان ها تأثیر دارد.

وی با اشاره به ویژگی های اخلاقی آیت الله خاتمی زنجانی بیان داشت: استاد ما به قیامت و مرگ یقین داشت و این مسئله در لحظه لحظه زندگی ایشان دیده می شد؛  غیر از خدا هیچ هراسی نداشت  و نگاه به چهره ایشان، انسان را به یاد خدا می انداخت.

حجت الاسلام خان محمدی با بیان این که حجاب قرابت، انسان را نسبت به جایگاه افراد به غفلت می اندازد، افزود: شاگردان آیت الله خاتمی زنجانی با توجه به این که در محضر ایشان حضور داشتند و همواره سیره روحانی ایشان را می دیدند، ممکن بود نسبت به جایگاه ایشان غافل شوند؛ ولی پس از ارتحال این روحانی فقید، همگان متأثر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در 33 سال شاگردی این روحانی فقید، ویژگی های منحصر به فردی در وجود ایشان مشاهده کردم و همین خصوصیت ها موجب شده بود، بسیاری اطراف ایشان جمع شده و کسب معرفت کنند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha