پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
14

حوزه/ آستان مقدس علوی اولین مجلد از فهرست مخطوطات خزانه علوی را با روشی تخصصی آماده و منتشر کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر علی خضیر حجی، عضو شورای مدیریت حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام، درباره این محصول علمی آستان مقدس می گوید: اولین مجلد از فهرست نسخ خطی خزانه علوی منتشر شد.

وی افزود: این فهرست به شیوه ای تخصصی و توسط علی مجید الحلی از محققان عراقی و با مقدمه دکتر علی خضیر حجی تهیه شده است.

دکتر حجی گفت: این مجلد شامل تعدادی از نسخ خطی نفیس از جمله شماری از نسخه های خطی کتابخانه سادات آل خراسان است و در این فهرست به کتابخانه های نجف اشرف نیز اشاره شده است.

وی افزود: این فهرست روشی شفاف در فهرست نگاری نسخه های موجود در خزانه علوی را دارد و در آن به نام نسخه و شماره نسخه و اسم مؤلف و تاریخ وفات مؤلف و موضوع کتاب و توضیح مختصری از کتاب اشاره شده و صفحات برگزیده ای نیز از آن نمایش داده می شود.

عضو شورای مدیریت حرم مطهر گفت: این اقدام در راستای طرح آستان مقدس علوی جهت فهرست نویسی از نسخ خطی نادر است و در چند مرحله انجام می شود که اولین مرحله آن انجام شده و جلد دوم نیز شامل، فهرست نسخه های نفیس آل الافطسی و آل الآوی و آل الأشتر و نسخه های خطی العتائقی خواهد بود که از نسخه های مشهور اسلامی هستند.

دکتر خضیر گفت: مرحله سوم نیز شامل فهرست قرآن های نفیسی خواهد بود که قابل قیمت گذاری نیست و در مرحله چهارم نسخه های نفیس موجود در موزه چاپ خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha