جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران از راه اندازی مدرسه علمیه آزاد برای نخستین‌بار در قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران، در جلسه مشترک با اساتید مدرسه علمیه خواهران معصومیه قم گفت: نگاه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به این مدرسه ویژه است، این مرکز در نظر دارد در شهر قم مدرسه علمیه آزاد راه‌اندازی کند و امیدواریم این امر، در مدرسه علمیه معصومیه اتفاق بیافتد.

وی افزود: این مدرسه علمیه برای ادامه تحصیل اساتید خواهری که مایل هستند در سال تحصیلی 94-95 دروس آزاد سطوح عالی را بگذرانند فعالیت خواهد کرد. این آموزش ویژه کسانی است که به شکل رسمی در واحدهای آموزشی تربیتی در حال تحصیل نیستند و ویژگی آن این است که نمرات پایان نیمسال آن معتبر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور در قسمت دیگری از سخنان خود سیاست این مرکز را مدرسه محوری در مدارس علمیه دانست و خاطرنشان کرد: باید به تدریج به جایی برسیم که 100 درصد اساتید واحدهای حوزوی را بانوان تشکیل دهند. البته برای رسیدن به این جایگاه به برنامه‌ریزی نیاز داریم.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی پژوهشکده حوزوی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برای مدرسه علمیه معصومیه عنوان کرد: هر اندازه دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه مساعدت کند، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نیز سرمایه‌گذاری می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی حضور در فضای مجازی را یک فرصت دانست و گفت: ما باید این مسئله را جدی

بگیریم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم تا طلبه از ابتدای ورود به حوزه با یک بسته آموزشی و مهارتی برای اثرگذاری در فضای مجازی مواجه باشد.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام غلامعباس عشرتی مدیر مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به تحصیل بانوان طلبه در مقاطع تحصیلی سطح دو، سه و چهار در این واحد حوزوی، اظهار داشت: در حال حاضر 390 نفر در مقطع سطح دو، 360 نفر در مقطع سطح سه و 14 نفر در مقطع سطح چهار در این مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت شورای آموزشی و شورای پژوهشی در این واحد حوزوی تصریح کرد: جلسات اخلاق و نشست خانوادگی با حضور طلاب و خانواده‌های آن‌ها به صورت مستمر در این مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

خاطر نشان می شود،در این جلسه معاونان آموزش، پژوهش و فرهنگی و برخی اساتید مدرسه علمیه معصومیه به بیان دیدگاه‌ های خود در مورد مسائل حوزه پرداختند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha