جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جعفریانی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات استان قم گفت: در قم 12 هزار ممتاز تحصیلی در مقاطع مختلف از بین خانواده‌های روحانیون هستند و این آمار در بین اقشار مختلف جامعه نمونه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسین جعفریانی امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیون استان قم در در مقطع دبیرستان و راهنمایی که در مرکز  فقهی ائمه اطهار(ع)برگزار شد با بیان اینکه امسال دومین همایش را برگزارکردیم اظهار داشت: در مرکز خدمات تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا جامعه روحانیت بتواند از کمترین حقوق شهروندی برخوردار باشد.

وی گفت: پایه و اساس نظام جمهوری اسلامی ایرانی روحانیت است، ولی بعد از انقلاب روحانیت هیچ‌گاه به فکر خودش نبوده است و رهبر معظم انقلاب با تدبیر شایسته این مرکز را تأسیس کردند تا روحانیون به بخشی از حقوق خود دست یابند.

مدیر مرکز خدمات قم بیان کرد: اگر طلبه‌ای هم درس بخواند، هم به تهذیب توجه کند و هم هدایتگر جامعه باشد باید از برخی امکانات حداقل جامعه برخوردار باشد و منش طلبگی مغایرتی ندارد که انسان از امکانات اولیه برخوردار باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در کنار این خدمات در مرکز از مباحث عاطفی دور شده بودیم و به آن‌ها توجهی نمی‌کردیم، ولی این برنامه‌ها جزو اولویت‌ها قرار گرفت و در همایش‌هایی از فرزندان ممتاز طلبه تجلیل می‌کنیم.

حجت الاسلام جعفریانی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در قم 12 هزار ممتاز تحصیلی در مقاطع مختلف از بین خانواده‌های روحانیون است گفت: این آمار در بین اقشار مختلف جامعه نمونه است و نشان از لطف خدا و تربیت صحیح والدین گرامی دارد و امیدواریم که این فرزندان هموار موفق باشند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان ممتاز باید به والدین خود نیز افتخار کنند که توانسته‌اند تحت لوای امام زمان(عج) علاوه بر تربیت اخلاقی در تحصیل نیز موفق باشند.

مدیر مرکز خدمات قم با اشاره به آمارهای فرزندان ممتاز روحانیون گفت: دو نفر برتر دکترای کشور و 16 نفر برتر کارشناسی ارشد از بین فرزندان روحانیون هستند و در دبیرستان نیز بیش از 3 هزار ممتاز تحصیلی در قم داریم.

وی افزود:  تلاش داریم فضایی را ایجاد کنیم که نشان دهیم که به فکر خانواده روحانیون هستیم و برای آن‌ها ایجاد انگیزه کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha