جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حوزه باید دولت را نقد کند و رئیس جمهور اعلام کرد به این عمل حوزه نیز افتخار می‌کند؛ ولی نقد باید دقیق، عالمانه و مستند باشد، به گونه‌ای نباشد که نقدی مطرح گردد و بعد رد شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهر قم و استقبال بسیار خوب مراجع و مردم گفت: دولت از روزی که آغاز به کار کرد رابطه‌اش با حوزه بسیار خوب بود و وزرا و مسئولین دولتی با حوزه هماهنگ بودند و همواره با مراجع دیدار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه این‌گونه دیدارها موجب تحکیم رابطه دولت و حوزویان می‌شود گفت: دولت همواره از طرح‌هایی که با کمک حوزه بوده حمایت کرده است و در این سفر نیز طرح‌های خوبی در نظر گرفته شده که می‌تواند به حوزه کمک کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: شهر قم پایگاه انقلاب است و در این سفر از حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی درخواست شد سفرهایی به صورت غیر رسمی به شهر قم داشته باشند.

وی ادامه داد: گروه‌های مختلفی هستند که می‌خواهند دولت را مخالف ارزش‌ها جلوه دهند و از جوسازی علیه دولت کوتاهی نمی‌کنند و حوزه علمیه باید در مورد دولت حجت الاسلام و المسلمین روحانی دقت لازم را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: دولت همواره بیان کرده است نمی‌خواهد ارزش‌ها را از بین ببرد و طرفدار ارزش‌ها است، ما نباید با ایجاد شبهات و دفاع از  کسانی که حسن نیت نیز پشت سر آن‌ها نیست؛ دولت را زیر سؤال ببریم.

وی ابراز داشت: رئیس جمهور  گفته است با نقد مشکلی ندارد و حوزه نیز باید دولت را نقد کند و به نقد حوزه نیز افتخار می‌کند؛ ولی نقد باید دقیق، عالمانه و مستند باشد و به گونه‌ای نباشد که نقدی وارد شود و بعد رد شود.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به انتظارات و توقعاتی که حوزه از رئیس جمهور دارد بیان کرد: یک سطح توقعات حوزه از دولت جنبه عمومی دارد و تلاش بیشتر دولتمردان در تامین خواهان رفاه اجتماعی و بهبود وضع مردم و رفع بیکاری‌ها و مشکلات است.

وی با اشاره به توقع دیگر حوزه از دولت بیان کرد: توقع دیگر حوزه، حمایت از ارزش‌های معنوی و اسلامی و توقعات اجتماعی متکی بر اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: حوزه قم برای خودش چیزی نمی‌خواهد و این دو خواسته مهم‌ترین توقع حوزه از دولت است که در نهایت این خواسته موجبات تحکیم دولت را نیز فراهم می‌کند.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha