سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از نقش مخرب برخی دولت های منطقه انتقاد کرده و گفتند: برخی دولت های عربی به اصطلاح مسلمان و همچنین دولتمردان ترکیه اقداماتی می کنند که تحولات منطقه را دچار مشکل جدی کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» معظم له  در دیدار سرلشکر رحیم صفوی و شماری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، توجه به مشکلات را مهم دانسته و تاکید کردند: اگر انسان مشکل را تشخیص دهد برای حل آن نیز به دنبال راه چاره می رود و این خود یک پیروزی محسوب می شود.

معظّم له در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که دولت با یک سری مشکلات مالی و محدودیت ها مواجه است، تصریح کردند:  از سویی در شرایط تحریم هستیم، از سویی دیگر قیمت نفت به میزان چشمگیری کاهش یافته است، اما ما معتقدیم هیچ مشکلی نیست که برای آن راه حلی وجود نداشته باشد و باید نشست و در این باره فکر و چاره اندیشی کرد.

ایشان به مسائل منطقه و فتنه تکفیری ها  اشاره کردند و گفتند: اگر هوشیاری مرجعیت دینی و کمک های خالصانه و بی شائبه جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و داعش نبود، معلوم نبود امروز وضعیت عراق چگونه بود؛ اما با فتوای مرجعیت و به میدان آمدن جمهوری اسلامی ایران ورق برگشت.

معظّم له تاکید کردند: در سوریه نیز دشمنان با وجود تمام سرمایه گذاری عظیمی که کردند، نتوانستند کاری از پیش ببرند، امیدواریم در ادامه مسیر نیز ملت و دولت سوریه موفق باشند و بتوانند مشکلات را حل و با گروه های تروریستی و تکفیری مقابله و شر آنها را دفع کنند.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشدند: نقطه امتیاز و ویژگی برجسته ما این است که به کارمان عقیده داریم، اما غربی ها به کارشان ایمان و عقیده و اخلاص ندارند و حاضر به فداکاری نیستند؛ اما ما تا آخرین مرحله حاضر به فداکاری هستیم.

معظّم له از نقش مخرب برخی دولت های منطقه انتقاد کرده و گفتند: برخی دولت های عربی به اصطلاح مسلمان و همچنین دولتمردان ترکیه اقداماتی می کنند که تحولات منطقه را دچار مشکل جدی کرده است.

مقامات ترکیه به دنبال چه چیزی هستند

ایشان افزودند: واقعا انسان نمی فهمد مقامات ترکیه با این اقدامات خود می خواهند چکار کنند و چه چیزی گیرشان می آید؛ آیا واقعا می خواهند حکومت عثمانی را تجدید کنند که واقعا خیال و خواب است یا چیز دیگری در این وسط گیرشان می آید؟

معظّم له تاکید کردند: البته تاکنون جز بدبینی عمومی مسلمانان چیزی نصیب شان نشده است، با این وجود بر سیاست های خود اصرار می ورزند؛ بعضی از دولت های عربی نیز حاضرند تمام سرمایه های خود را بدهند تا مسلمانان به دست یکدیگر از بین بروند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را نوعی ریاکاری دانسته و گفتند: شکی نیست آنچه آمریکایی ها درباره ائتلاف ضد داعش می گویند یک ریاکاری بیشتر نیست.

خاخام های یهودی؛ داعش یک هدیه الهی است

ایشان اضافه کردند: دلیلش هم این است که ما می بینیم آن خاخام یهودی با صراحت می گوید داعش یک هدیه الهی است که خدا نصیب ما کرده تا از موجودیت خود دفاع کنیم؛ مسئول سابق سیا نیز گفته بود که بهترین گزینه برای ما این است که داعش بغداد را بگیرد و تمام شیعیان را سر ببرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادعای مبارزه با داعش و تروریسم از سوی آمریکایی ها و هم پیمانان آنها را دروغ خوانده و با اشاره به اسنادی که در زمینه حمایت آمریکا و غرب از داعش به دست آمده، اظهار داشتند: اخیرا در خبرها آمده بود که عراق یکی از هواپیماهای آمریکایی که قصد کمک رسانی به داعش داشته است را ساقط کرد؛ اگر این خبر صحت داشته باشند سند بسیار خوبی است که نشان می دهد آمریکا در مبارزه با داعش واقعیت را نمی گوید.

معظّم له افزودند: شکی نیست که وجود داعش به نفع آمریکایی ها و غربی ها است و طبیعی است آنها چیزی که به نفع شان است را از بین نمی برند.

باید داخل را محکم کنیم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین در بخش دیگری از سخنان  خود بر لزوم حفظ وحدت ملی در کشور تاکید و تصریح کردند: ما باید داخل را محکم کنیم؛ گاهی اوقات یک سری اختلافات بدی هست که متاسفانه دیده می شود؛ ما باید این اختلافات را کنار بگذاریم و در برابر دشمنان متحد و همدل باشیم.

معظّم له درباره مذاکرات هسته ای نیز نکات مهمی را مطرح و تاکید کردند: مذاکرات مربوط به موضوع هسته ای باید دنبال شود، اما نباید به آن دل بست؛ چراکه طرف های مقابل حرف هایی می زنند که نا امید کننده است و بعید است که دست از همه تحریم ها بردارند.

ایشان تاکید کردند: همان طور که رهبر بزرگوار انقلاب فرمود،  باید مذاکرات را ادامه داد؛ ولی برای حل مشکلات کشور باید بدون توجه به آن فکر و برنامه ریزی کرد و در این جهت توکل ما باید به خدای متعال باشد.

لزوم تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی، خواستار تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از نخبگان، مجلس، دولت، قوه قضاییه و اندیشمندان برای پیگیری این موضوع مهم شدند.

ایشان  گفتند: این گروه باید بنشینند و یک برنامه ریزی جامع عملی برای اقتصاد مقاومتی صورت دهند که واقعا چکار باید کرد و از کجا بایستی شروع کرد؛ این کار، کار مهمی است و تصور ما این است که اگر به خوبی برای آن برنامه ریزی شود جواب می دهد.

یارانه باید به نیازمندان تعلق گیرد

معظّم له مجددا درباره یارانه ها نکاتی را متذکر شده و گفتند: یارانه ای که بی جهت به هفتاد میلیون پرداخت می شود، از آن دسته هزینه هایی است که بدون هیچ گونه توجیهی به دولت تحمیل می شود.

ایشان گفتند: از روز اولی که مساله یارانه ها شروع شد بنده با پرداخت یارانه به همه افراد جامعه مخالف بودم؛ یارانه باید به نیازمندان تعلق گیرد و به هیچ وجه منطقی نیست که به هفتاد میلیون نفر یارانه پرداخت کنیم.

معظّم له تاکید کردند: در مساله مهم اقتصاد مقاومتی باید به این موضوع نیز توجه شود؛ اگر یارانه افراد غیر نیازمند قطع شود، دست دولت نیز باز خواهد شد و بسیاری از مشکلات حل شدنی خواهد بود.

ایشان بیان کردند: البته اقدام کردن به این مساله نیازمند شجاعت است و هزینه هم دارد، ممکن است عده ای مخالف شوند، اما به هر حال اگر می خواهیم این مشکل حل شود باید در بزنگاه هایی مثل این مورد شجاعت به خرج داده تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم.

معظّم له اقتصاد منهای نفت و کوچک کردن دولت را امری منطقی و صحیح منتهی زمانبر دانستند که باید با برنامه ریزی مناسب و منطقی به این سمت حرکت کرد.

آثار کنگره ضد تکفیر واقعا فوق انتظار همه بود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه داعش را فرزند نامشروع وهابیت افراطی دانسته و تاکید کردند: ما در کنگره خطر جریان های تکفیری که با حضور علما و اندیشمندان شیعه و سنی از هشتاد کشور جهان در شهر مقدس قم برگزار شد، به این مساله اشاره کردیم. آثار این کنگره واقعا فوق انتظار همه بود و شرکت کنندگان نیز بر این نکته اذعان داشتند.

ایشان  افزودند: ما باید از نظر فکری و علمی با اندیشه تکفیری ها و گروه هایی همچون داعش مقابله کنیم؛ اگر با کمک علمای اسلام، مبانی فکری اینها مورد هجمه قرار گیرد آنها در عضوگیری و دیگر برنامه های خود دچار مشکل جدی خواهند شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: در این راستا مسئولیتی متوجه مراجع قم، مسئولیتی نیز متوجه مراجع نجف اشرف است و مسئولیتی نیز به عهده شما عزیزان و دولت است که ان شاءالله باید این کار انجام شود و یقنیا الطاف الهی نیز مؤید این حرکت خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha