جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
48

حوزه/ دو تن از اعضای دپارتمان گفتگوی ادیان کلیسای اونجلیک آلمان (EKD) با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب از نزدیک با فعالیت های این دانشگاه آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر دتلف گوریگ و کشیش مارتین پوهن از مقامات  دپارتمان گفتگوی ادیان کلیسای اونجلیک آلمان به منظور آگاهی از نقطه نظرات علمای شیعه درباره گفتگوی ادیان و نیز قرار گرفتن در جریان عملکرد علمی و پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب در این مرکز حضور یافتند.

میهمانان آلمانی سپس در نشستی با حضور حجت الاسلام انصاری‌پور از اعضای هیئت علمی شرکت کردند.

در این نشست ابتدا حجت الاسلام انصاری‌پور با بیان توضیحاتی درباره نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های دانشگاه، درباره چهارچوب اعتقادی و کلامی شیعه گفت: تعالیم و روایات ائمه (ع) متونی مملو از مفاهیم والای عرفانی و معنوی است که بسیاری از آنها هنوز برای غرب ناشناخته مانده است.

وی صحیفه سجادیه را نمونه ای والا از این متون خواند و با اشاره به ترجمه آن به دست ویلیام چیتک ابراز امیدواری کرد این گونه ترجمه ها راه را برای نشر تعالیم شیعه و آشنایی پژوهشگران غربی با آن باز کند.

دکتر دتلف گوریگ نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهر قم به عنوان قطب جهان تشیع، به حضور تعداد کثیری از مسلمانان مهاجر در آلمان اشاره نمود و از مسیحیانی یاد کرد که در یکی دو قرن اخیر به دلیل روابط مطلوب وقت آلمان با امپراطوری عثمانی به ترکیه مهاجرت کرده‌اند و گفت: این واقعیات را نشانه وجود تبادلات فراوان بین فرهنگی و دینی و نیز نیاز مبرم پیروان ادیان به شناخت همدیگر به منظور زندگی مسالمت آمیز می‌دانم.

در پایان این دیدار حجت‌الاسلام انصاری‌پور ضمن اشاره به حضور چندین هیئت پژوهشی از کشورهای خارجی به ویژه آلمان در دانشگاه ادیان و مذاهب، آمادگی این دانشگاه را برای همکاری علمی بیشتر اعلام کرد.

انتهای پیام   313/17

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha