جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرزا جواد آقا تهرانی

حوزه/ بسیاری از افراد، حساسیتی که به اموال خود دارند، نسبت به بیت المال ندارند، در حالی که مسئولیت انسان نسبت به بیت المال بیشتر از اموال شخصی است، زیرا باید پاسخگوی آن به مردم باشد و خداوند متعال در قرآن کریم، امانتداری را از صفات مؤمنان می داند: وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ، مؤمنین كسانى اند كه امانتها و پيمان خود را مراعات می‌كنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حکایت ذیل نشان از دقت بالای عضو فقید مجلس خبرگان رهبری در حفظ بیت‌المال دارد.

حکایت؛  آیت الله میرزا جواد آقای تهرانی (ره) از عرفا بوده و در حفظ بیت المال دقت فراوان داشتند، هنگامي كه ايشان به عنوان نماينده مجلس خبرگان انتخاب شدند، سعي مي کردند از بيت المال استفاده نكنند و زیاد احتياط مي کردند؛ حتي از غذاي آنجا هم نمي خوردند.

ایشان می فرمود: من وقتي در مجلس خبرگان براي تدوين و تنظيم قانون اساسي شركت می کردم، شب‌ها در منزل فرزندم در تهران بودم، روزها ايشان مرا با ماشین شخصي خود به مجلس مي برد و ظهر براي ناهار برمي گرداند و مجددا عصر مي برد، چون مسافت راه از مجلس تا خانه طولاني بود من به ايشان گفتم لزومي ندارد براي ناهار به منزل بيايم؛ همانجا چیزي مي خورم.

قرار شد من ظهرها در مجلس بمانم، اما چون نمي‌خواستم از غذاي بيت المال استفاده كنم، صبح كه از منزل بيرون مي رفتم چند عدد ميوه ( سيب يا پرتقال و ...) با خود مي بردم، ظهر براي خواندن نماز پائين مي‌آمديم، پس از پايان نماز، مراقب بودم رفقا براي صرف ناهار بروند و كسي متوجه من نباشد. آن وقت مي‌رفتم و ميوه‌هايي را كه با خود آورده بودم از جيب درمي آوردم و مي خوردم، اين ناهار من بود، بدون اين كه كسي متوجه شود.

سرکه بودی با نمک بر خوان او                          نه ز بیت‌المال بودی نان او

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha