جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مظاهری

حوزه/ آینده روشن و درخشان حوزه‌های علمیّه، وابسته به اهتمام خاصّ به فقه سنتی، فقه جواهری و تحقیق و پژوهش به روش بزرگان حوزه و مراجع تقلید است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیّد علی خمینی،  با تکریم یاد و نام امام راحل عظیم‌الشّأن و بیت شریف ایشان و با اشاره به محبوبیّت و وجاهت اجتماعی فرزندان گرامی حجت الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی(ره)، گفتند: بحمدالله مردم به سبب انتساب به امام عزیز، نسبت به شما محبّت و مودّت دارند و این وجاهت اجتماعی، علاوه بر شایستگی خود شما و برادرانتان، مرهون دعای خیر امام خمینی(ره) است و از این جهت باید قدردان و شکرگزار نعمت بزرگ انتساب به بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران باشید.

معظم له با بیان اینکه در حوزه‌های علمیّه، از موقعیّت علمی و حوزوی فرزندان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سیّد احمد خمینی، استقبال خوبی به عمل آمده، آیندۀ علمی آنان را درخشان توصیف کرده و افزودند: به فضل الهی زمینه پیشرفت علمی و حوزوی فراهم است و از این جهت، اهتمام ویژه به تعلیم و تعلّم و فعالیّت‌های حوزوی برای شما یک فریضۀ حتمی است.

ایشان با یادآوری تأکید مکرّر امام خمینی(ره) مبنی بر توجه حوزه‌های علمیّه به فقه سنتی و فقه جواهری، اهمیّت  به این موضوع اساسی را توسط یادگاران امام راحل را امری لازم و ضروری  خواند و تصریح کردند: آیندۀ روشن و درخشان شما عزیزان در حوزه‌های علمیّه، وابسته به اهتمام خاصّ به فقه سنتی، فقه جواهری و تحقیق و پژوهش به روش بزرگان حوزه و مراجع تقلید است.

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به روحیّۀ جوانمردانه و اعتدالی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی(ره) و پرهیز آن مرحوم از افراط و تفریط، افزودند: فرزندان مرحوم  حاج سیّد احمد آقا نیز بحمدلله روحیۀ معتدل پدر خویش را حفظ کرده‌اند و ان‌شاءالله با استمرار آن، پشتوانۀ قاطعی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

این مرجع تقلید ادامه دادند: ان‌شاءالله  خداوند متعال، ثمرۀ زحمات و فداکاری‌های مرحوم حاج سید احمدآقا در خدمت به امام(ره) و انقلاب اسلامی را در آیندۀ روشن و شکوفایی علمی فرزندان ایشان جبران می‌کند و به آنان توفیق نیل به جایگاه شایستۀ علمی و معنوی در حوزه‌های علمیّه و در بین مردم را عطا می‌فرماید.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی از محبّت‌ها و الطاف همیگشی  حضرت آیت الله العظمی مظاهری نسبت به خاندان مکرّم امام خمینی(ره) و بیّت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی(ره)، تشکّر و قدردانی کرده و برای ایشان آرزوی سلامتی و طول عمر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha