پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلخ عشق

حوزه/ کتاب "مسلخ عشق" شامل زندگی نامه و وصیت شهدای روحانی استان قزوین است که در طول انقلاب، جنگ تحمیلی و حوادث بعد از آن به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، کتاب "مسلخ عشق" با موضوع زندگی و وصیت نامه شهدای روحانی استان قزوین توسط حسن شکیب زاده نوشته شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: قزوین همواره و از صدر اسلام تاکنون شهدای بسیاری را تقدیم نموده است که تاریخ خونبار شیعه گواه صادقی بر آن می باشد و در مقطع حساس و تاریخی 8 سال دفاع مقدس نیز حوزه علمیه قزوین، هم پای حوزه های علمیه سراسر کشور، طلاب و روحانیون زیادی را در قالب نیروهای مبلغ و رزمی به سراسر جبهه های نبرد اعزام کرد تا در کنار سایر رزمندگان و با نثار خون خود، تداوم بخش راه سرخ و ماندگار شهدای صدر اسلام تاکنونو موجب فخر اسلام و قرآن باشند.

نویسنده اضافه می کند: در این مجموعه سخن از پرستوهای مهاجر و عاشقان صادقی است که پرچمی از تعهد بر دوش و تن پوشی از تقوا بر قامت داشته در سنگر جهاد و محراب مبارزه، ذکر شهادت بر لب و شور حسینی در دل داشتند.

در این کتاب نویسنده به ترتیب حروف الفبا نام خانوادگی، زندگی نامه 85 نفر از شهدای طلبه و روحانی استان قزوین را ذکر کرده که از جمله آنها می توان به زندگی نامه سید آزادگان حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد و حجت الاسلام نصرت الله انصاری اولین روحانی شهید زندان های ساواک اشاره کرد. 

ذکر تاریخ ها و حوادث مهم زندگی شهدای روحانی و نمایش تصاویر شهدا و آوردن فرازهایی از وصیت نامه ها و سخنان شهدا، قلم روان و سلیس و استفاده نویسنده از تجربیات خود در نوشتن کتاب های زندگی نامه  شهدا از جمله خصوصیات محتوایی این کتاب می باشد.

این کتاب با 213 صفحه و در قطع وزیری توسط انتشارات اندیشه زرین قزوین چاپ و به بازار کتاب عرضه شده و علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب در قزوین به بلوار شهید مدرس، جنب کتابخانه عارف، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha