جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کلاس درس طلاب

مدیر حوزه علمیه مدینه العلم دانمارک گفت: در این مدرسه علمیه شیعی 95نفر طلبه در رشته های علمی پایه ای حوزه و در 14درس فعالیت علمی می کنند تا بتوانند مقدمات پایه ای و اصول علمی خارج حوزه را فرابگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرید نقوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، گفت: حوزه علمیه مدینه العلم در شهر کپنهاگ کشور دانمارک با جمعی از فضلای حوزه شیعه مشغول به فعالیت است.

وی افزود: فعالیت حوزوی در خارج از کشور به خصوص شمال اروپا و در کشور دانمارک از مهمترین فعالیت هایی است که حوزه شیعه در این منطقه از جهان انجام داده است.

مدیر حوزه علمیه مدینه العلم دانمارک تصریح کرد: این حوزه علمیه در سال 2012میلادی تاسیس شده است؛ این مرکز علمی با وسعتی معادل 1765متر زمین و 500مترساختمان یکی از مراکز علمی دینی در پایتخت کشور دانمارک محسوب می شود.

وی گفت: در این مدرسه علمیه شیعی 95نفر طلبه در رشته های علمی پایه ای حوزه و در 14درس فعالیت علمی می کنند تا بتوانند مقدمات پایه ای و اصول علمی خارج حوزه را فرابگیرند.

نقوی خاطرنشان کرد: در کنار مسایل علمی پایه ای حوزه، طلاب از نظر اعتقادی و کلامی و آموزش احکام شرعی نیز هر هفته به شکل منظم آموزش می بینند تا بتوانند ضمن پاسخ به شبهات در خارج از کشور، از حقانیت مکتب اهل بیت(ع) دفاع کرده و احکام شرعی این مکتب را نیز به پیروان مکتب اهل بیت(ع) آموزش دهند.

وی گفت: این مرکز از سوی جامعه المصطفی مجوز دارد و زیر نظر مراجع معظم تقلید به کار خود ادامه می دهد و به شکل مستمر گزارش برنامه های این مدرسه خدمت بزرگان ارایه می شود و هر از گاهی با حضور در ایران از بیانات مراجع نیز مستفیض می شویم تا بتوانیم حوزه ای در شان اهل بیت(ع) را در شمال اروپا پایه گذاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha