شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: یکی از لوازم مهم و جدی تحقق اقتصاد مقاومتی، همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که نامگذاری سال 1394 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای عموم مردم و مسئولان دارای پیام های روشنی است، ابراز داشت: این پیام هم برای مسئولان به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان کارگزاران و هم برای مردم به عنوان کارفرمایان دولت دارای پیام روشنی است که باید به آن توجه جدی کرد.

وی افزود: واقعیت آن است که در دنیای امروز فضای داخلی و بین المللی اقتضائات خاص خود را دارد و یکی از مسایلی که بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیر خود به جا و به حق به آن تاکید کردند، مساله رابطه دولت و ملت در زمینه تاکید بر همدلی و همزبانی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز بین دولت ها و ملت ها در دنیا فاصله فراوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت ها عموماً یک طرفه بر ملت ها حکومت می کنند اما در نظام اسلامی ما که برخاسته از اراده ملی است مردم جایگاه ویژه ای دارند و رابطه تنگاتنگی بین دولت و ملت برقرار است، منتها باید مرتب در جهت تقویت این رابطه کار کرد و اگر مشکلاتی وجود دارد، در صدد رفع آن برآمد.

وی با تاکید بر این که بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، ملت در عرصه های مختلف باید حامی و پشتیبان دولت باشد، اظهار داشت: اگر دولتی حمایت مردم را نداشته باشد، نمی تواند در مواقع بحران های داخلی و خارجی صلابت لازم را داشته و پیش بَرنده افکار خود و مردم باشد، لذا حمایت مردم، امر اجتناب ناپذیری است به خصوص وقتی که خود دولت از مردم استمداد و یاری می طلبد.

 امام جمعه قم ادامه داد: در مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اگر مردم راه خود را بروند و عکس العمل مثبتی نسبت به درخواست های دولت نداشته باشند به عنوان مثال در بحث صرفه جویی ، بی شک مشکلات بسیاری رخ خواهد داد چه آن که در صورت همدلی و همراهی مردم ، باری از روی دولت برداشته شده و توفیق دولت بیشتر می شود.

معاون جامعه مدرسین اضافه کرد: در این میان ، دولت هم نقش مهمی دارد و از آن جا که برخاسته از ملت است ، باید پیگیر خواسته های ملت باشد و آن ها را برآورده کند، به خصوص در بحث اقتصاد مقاومتی که باید بین ملت و دولت یک همگرایی خاصی ایجاد شود و اگر این همگرایی ایجاد نشود طبیعتاً تاثیرات لازم را به همراه نخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: همچنین اگر در مساله بین المللی چون مذاکرات هسته ای که دولت در حال مذاکره با قدرت های بزرگ است، اگر از پشتیبانی و حمایت مردم بی بهره باشد و خود دولت هم بر اساس خواست مردم اقداماتی انجام ندهد طبیعتاً موفقیت لازم حاصل نخواهد شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها و سخنرانی های عمومی بر موارد متعددی تاکید کرده اند که همه این موارد از مصادیق روشن برای همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است که ان شاالله امیدواریم با تعمق در این موارد، ملت و دولت به وظایف خود به درستی عمل کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha