جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت‌الله هاشمی شاهرودی

حوزه / آیت الله هاشمی شاهرودی، نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم سعودی به کشور یمن خواستار توقف فوری آن شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن بیانیه آیت الله هاشمی شاهرودی به شرح ذیل است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

( اذن للذین یقاتلون بانهم ظلموا وان الله علی نصرهم لقدیر)

امت اسلامی این روزها شاهد مرحله دشوار و شرایط حساسی می باشد که مرحله جدیدی از نقشه های دشمنان اسلام و توطئه آنان بر ضد امت اسلامی و هویت آن را روایت می کند.

پس از حوادث تلخ و فتنه های مذهبی و داعشی ننگینی که در عرصه جهان اسلام بطور کلی، و بطور خاص علیه ملتهای مظلوم سوریه و عراق، شاهد بوده ایم که وحدت امت اسلام و مذاهب و اقوام متنوع آنرا متزلزل نموده و پاره پاره کرد و با انگیزه خدمت به استکبار جهانی و صهیونیسم هیبت و وجهۀ امت اسلامی را مخدوش کرد، امروز نیز شاهد تجاوزی نابکارانه به حاکمیت دولت اسلامی و ملت مسلمان و انقلابی دیگر هستیم که همان یمن عزیز و ملت و انقلاب آن است، و هدف از آن تجاوز، پایمال کردن اراده این ملت مجاهد و انقلابی است، ملتی که توانست با اراده و فداکاری خود بر نظام فاسد و ستمگر و مزدور بیگانگان و بر عوامل داعشی و تکفیری آن چیره گردد نظام فاسدی که سالهای طولانی با گسترش فساد در یمن، افراد بی گناه را کشته و مساجد و معابر و خانه های خدا را که در آن نام خدا برده می شد و نماز و دعا اقامه می گردید را ویران کردند.

پس فرزندان این ملت مجاهد و قهرمان با همه قبائل و اقوام و گروهها و کمیته های مردمی مخلص آن برای تطهیر سرزمین یمن، از ناپاکی القاعده و تکفیریها بپا خاستند و خائنان را اخراج کردند و مردمسالاری و اراده ملت را جایگزین کرده و انقلاب خود را در مناطق مختلف این سرزمین عزیز گسترش دادند.

اما ایادی استکبار و صهیونیسم و مزدوران آنها در منطقه، پس از آنکه تلاشهای آنها در متوقف کردن انقلاب یمن ناموفق ماند بازهم ظاهر گردیده و با دخالتی آشکار و حمله ای وحشیانه به این انقلاب مبارک هجمه آوردند، و همگی در حمله نظامی و بمباران مناطق مسکونی و شهرها و کشتن کودکان و زنان بیگناه هم پیمان شدند.

اما عجیب تر از همه همپیمانی و اتحاد دولتهای منطقه ای و عربی که مدعی اسلام و عربیت هستند بر ضد این کشور عربی مسلمان است که با تحریک آمریکا و با بهانه بازگردان و تحمیل حاکم معزول و مستعفی و خائن بر اراده ملت یمن صورت گرفته است. اما این کشورهای مدعی اسلام و عربیت کجا بودند هنگامی که ملت مظلوم فلسطین و مردم قهرمان غزه و لبنان و سوریه علیه تجاوز اسرائیل کمک می خواستند؟ و این ارتشها و هواپیماها و نیروهای نظامی کجا بودند و این مجلس خلیجی و عربی و اسلامی آنگاه کجا حاضر بودند؟ و موضع آنان نسبت به تجاوز همه روزه علیه سرزمین اسلامی و عربی فلسطینِ اشغال شده از سوی اسرائیل چه بوده است؟ و تا چه زمانی این نیرنگ و حیله و نفاق و دروغ که برای امت اسلامی و عربی مفتضح گردید است،؛ ادامه خواهد داشت؟

این سازمانها همگی عواملی و مزدوران قدرتهای استکباری و صهیونیستی در منطقه هستند. و این تجاوز و جنگ افروزی جنایتکارانه رسانه ای و سیاسی و میدانی و نظامی که امروز بر ضد این ملت مظلوم روا گشته است چیزی جز بخش دیگری از این توطئه آمریکایی فراگیر نیست که بر ضد این منطقه از جهان و منابع و ثروتها و محوریت آن در مقاومت و در راستای تحکیم کیان صهیونیسم و نقش شوم منطقه ای آن بر علیه اسلام و مسلمین، شکل گرفته است.

لذا ما ضمن محکوم کردن این تجاوز و دشمنی، بر امت اسلامی و همه اقشار مختلف آن علما و روشنفکران و نخبگان و مجاهدان و عموم مردم نهیب زده آنان را به بیداری و هوشیاری و آگاهی و آمادگی کامل برای رویارویی با چالشهای این مرحله حساس و ایستادگی در برابر فریب و توطئه دشمنان اسلام، فرا می خوانیم و خواستار توقف فوری کلیه شکلهای تجاوز و هجوم از سوی نظام سعودی و هم پیمانان او هستیم و آنها را مسئول این جنایت زشت می دانیم و از کلیه اقشار ملت مجاهد یمن می خواهیم که با صبر و استقامت و توکل به خداوند متعال، با ایستادگی در برابر متجاوزان، از عزت و کرامت ملی و تمامیت ارضی و حاکمیت و ارزشها و عظمت خود، دفاع کند.

( ولا تهنوا ولا تحزنوا وأنتم الأعلون إن کنتم مؤمنین )

( إن تنصروا الله ینصرکم ویثبت أقدامکم )

سید محمود هاشمی شاهرودی

1394/01/08

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha